sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Monday, August 3, 2009

Diari cik zan bercuti


ikan keli massage kaki...

kafe kt gunung raya..cable car...

at chenang island..

Owh bulan (nyanyi lagu Yuna)... Air terjun Temurun... sini lh dewan utk perhimpunan/amik exam...

dlu bl lalu kt cni..selalu kena ngorat..weee.... :p

kt padang sek..cik zan dlu atlit..lari jarak jauh,softball...
tu sb bdn cik zan maintain..ahaks.. :p
Dlu join kelab kaunseling...tu sb cik zan byk adik angkt nk mgangktkn diri cik zan..sb cik zan
leh motivasikn owang..tp mslh cik zan sndiri pown xley settle..huhu...
Ni la hostel cik zan..Asrama Pulau Datai...Pinky lg..

Ni la sek. cik zan dlu...

Langkasuka Resort...
Pic cik zan tetiba dlm pinggan ni...

gmbr byk sgt..yg dlm kamera tu cik zan lom sempat transfer dlm kekasih gelap cik zan ni...ni yg cik zan amk guna hp..tp utk gmbr spenuhnya cik zan publish kt len..kt mn..nti cik zan war2 kn..
skrg cik zan amat2 ngntuk thp dewa ni..




01-08-09 ~ cik zan bertolak ke jeti kola perlis..nek feri kol 9am..smpai Langkawi kol 10 lebey..
amk kete kenari auto..gi restoren kwn cik zan,lunch...twos ke chalet kt Chenang...lps2 ltk brg..twos kluar jln2..belakang chalet twos pantai..gi ronda2 nek kete..kol 3pm..gi cable car..otw tu hujan..olo..msti xley nek..tp tekad jg sb byk kali cik zan gi sana,xley nek sb angin kuat lh..hujan lh..smpai jew..hujan lebat..tp mujur kejap jew..trs amik tiket..my bestfrenz gayat..hihihi...smpai atas..sejuk giler..lps tu cik zan gi burau island..lepak minum..byk kapal layar kt cni..gi Telaga Tujuh..tp cik zan xlarat nak jln..so,round2 jew lh..blk chalet..siap2..kluar dinner..lyn seafood kt chenang..abis jew mkn..ronda2 gi kuah,amik gmbar replika helang tu..jln2 kt situ..pas2 blk chenang..ronda2 kt gerai2 yg jual mcm2..cik zan n my bestfrenz beli seluar pendek utk round2 pulau esk..my bestfrenz dh ngntuk..so,kami blk chalet..




02-08-09 ~ breakfast kt chalet..9am..kami dh kt Awana porto Malai..utk gi pulau2..kami satu bot ngn 3org mat saleh n 1family..Memula gi Pulau Dayang Bunting...kt cni ikan keli leh massage kaki..kt cni leh nek apa benda namanya yg kayuh2..tp ni pakai solar..punya asyik cik zan amk gmbr pmandangan kt ctu..kami trlambt 5minit utk gi kt bot..kami kna tinggal..waaaa...cik zan dh mula trbygkn mcm amazing race..kna mkn apa jew dlm hutan tu...sejam kami tgu..baru p.cik tu dtg,katanya mat saleh tu xnk tgu..hampeh tul..kmi gi Pulau Singa Besar..kt cni leh tgk byk burung helang...pas2 g Pulau Beras Basah...cantik pulau ni,airnyee biru jew..tp xley lama dsbkn kami trtgal td..so,yg mat saleh n fmily tu dh lama kt ctu..sian kt my bestfrenz lh sb dia xpnh dtg..cik zan xpe..dh pnh dtg..siap mandi2 lg..so,xmandi lg kami..blk jew awana..tetiba leh lak ada


gmbar cik zan kt pinggan..erk..bl lak diorang ni amk gmbar..1 pinggan rm10..gmbr kandid..comey gak cik zan..hehe..beli jew lh..lunch kt chalet..pas2 g Pantai Pasir Tengkorak..mandi lh...pas2 my bestfrenz nak mandi air terjun..cik zan tnya kwn..ada..atas sikit dr pantai tu..nama tmpt tu air terjun Temurun..cantik..tp kna daki tinggi..mujur xramai org..cik zan suka mandi kt air terjun dr pantai..lama cik zan mandi..smpai mgigil..hehe...Blk chalet..kami jln2 kt area ctu..my bestfrenz ajak massage kaki..ok gak..pnat jln ni..nikmat nyee diorang urut..pas2 dinner kt restoren tepi pantai..cik zan mkn steak..smbil mnikmati luasnya pantai n bunyi ombak..hbs jew..kami pakat2 cr ranting2 kayu..bt unggun api..borak2..smpai kol 3am..mata cik zan pn soh tdr..blk chalet..cik zan twos pengsan..hehe..



03-08-09 ~ Pg2 lg cik zan dh bgn..siap2 nk check out..breakfast kt chalet..otw gi Kuah,cik zan trdetik ati nk gi sek.cik zan ms form 4-5..sek.men.teknik langkawi..cik zan mta kt guard nk msk..cik zan amk pic smpai ke kelas n hostel..hehe..tgt knangan ms sek. dulu...manis2 jew.. :) g shopping...sb pkr penat..kol 12.30pm..blk..lupa twos nk jmpa kwn2 cik zan yg len..xpe lh..nti cik zan dtg lg ye...smpai kola perlis..cik zan bwa my bestfrenz jln2..g mkn laksa,cendol pulut yg famous kt cni..bwa dia gi Tasik Darulaman..kol 10pm..cik zan hntr my bestfrenz kt stesen bas..bye2 my bestfrenz...thanks ye..

12 comments:

b'dol plangi said...

15 tawon dulu haku sampai kat ayer tojon temuwon..

ayer camtu gak..

bile la nk jadik mcm niagara..

hakhakk!

All about my Life... said...

hakhak..ye ke??...mmg airnya xkuat mn pon...tp kolam tu penuh la ngn air...leh la berendam mcm badak..

mizz saifa said...

beshnya bercuti.. :) gambar dalam pinggan tu cantik.. ley wat barang hantaran kawin.. hehe

mathingus said...

salam kak,
saye ni baru je try blogging2 nih...
lawat2 lah blog saye ye,heheh...
rajadankuda.blogspot.com

All about my Life... said...

saifa - bercuti dlm keadaan xberapa sihat dik...uiks..bt hantaran?..huhu..

All about my Life... said...

mathingus - ok dik..nti akak follow

Chevy's said...

Ikhlas
"Mari ku ajarkan mu tentang ikhlas," kata seorang guru kepada muridnya.

"Nanti saya ambilkan buku dan pena untuk menulisnya."
"Tak payah, bawa sahaja karung guni."
"Karung guni?" soal anak muridnya, seperti tidak percaya.
"Mari kita ke pasar!"
Dalam perjalanan ke pasar mereka berdua melalui jalan yang berbatu-batu.
"Kutip batu-batu yang besar dan masukkan ke dalam guni yang kau bawa itu," kata guru itu memberi arahan.
Tanpa soal, anak muridnya memasukkan batu-batu besar yang mereka temui sepanjang jalan.
"Cukup?"
"Belum, isi sampai penuh karung guni itu. Lebih banyak lebih baik."
Sampai di pasar, mereka berdua tidak membeli apa-apa pun. Gurunya hanya berlegar-legar, melihat-lihat dan kemudiannya mula beredar ke luar.
"Tok guru, kita tidak beli apa-apa kah?"
"Tidak. Bukankah karung guni mu telah penuh?"
"Ya, ya..." kata murid itu sambil memikul guni yang berat itu kelelahan.
"Banyak beli barang," tegur seorang kenalan apabila melihat anak murid itu memikul guni yang berisi penuh dengan batu-batu.
"Wah, tentu mereka berdua ini orang kaya. Banyak sungguh barang yang mereka beli," bisik orang lalu-lalang apabila melihat guru dan anak murid tersebut.
"Agaknya, mereka hendak buat kenduri dengan barang-barang yang banyak itu," kata orang yang lain.
Sampai sahaja di tempat tinggal mereka, murid tadi meletakkan guni yang berisi batu-batu tadi.
"Oh, letih sungguh... apa yang kita nak buat dengan batu-batu ni Tok?"
"Tak buat apa-apa."
"Eh, kalau begitu letih sahajalah saya," balas anak murid.
"Letih memang letih, tapi kamu dah belajar tentang ikhlas..."
"Bagaimana?" tanya anak murid itu kehairanan.
"Kamu dah belajar apa akibatnya tidak ikhlas dalam beramal."
"Dengan memikul batu-batu ini?"
"Ya. Batu-batu itu umpama amalan yang riyak. Tidak ikhlas. Orang memujinya seperti orang-orang di pasar tadi memuji banyaknya barang yang kamu beli. Tapi, kamu sendiri tahu itu bukan barang makanan atau keperluan tetapi hanya batu-batu..."
"Amal yang tidak ikhlas umpama batu-batu ini?"
"Ya, hanya beratnya sahaja yang terpaksa ditanggung. Dipuji orang, tetapi tidak ada nilainya di sisi Allah. Yang kamu dapat, hanya penat..."
"Ya, sekarang saya sudah faham apa akibat jika beramal tetapi tidak ikhlas!" ujar murid itu.
Sekarang dia sudah faham apa akibatnya RIYAK dalam beramal.

Pengajaran:

Ramai manusia tertipu dalam beramal kerana mengharapkan pujian orang. Padahal kata pujian daripada orang-orang itu tidak akan memberi manfaat pun kepadanya pada hari akhirat. Malah, mengharap pujian daripada manusia hanya akan menyebabkan diri terseksa kerana terpaksa hidup dalam keadaan yang bermuka-muka. Rugi benar orang yang tidak ikhlas, terseksa di dunia, terseksa di akhirat.

All about my Life... said...

chevy`s - bkn sng utk dpt sifat ikhlas..

Anonymous said...

uiks sakannya cuti..ni nk pi bandung lak kan?bapa riban abis kt langkawi tu?hehe saja gatal tinggal komen,guna hp baruuuu yuhuuu..=p murah ja pun..

Nurul,putrajaya..

All about my Life... said...

adik kesayanganku - byk riban gak lak..tu arr..kena plan cantik2 baru leh pi bandung...shopping2..

chipsmore said...

mase bergamba dekat2x ngn tangga tu xde owg ngawat ke??? hehe

All about my Life... said...

chipsmore - hikhik..time ni org tgh blajor..xde la org lepak situ..ramai dok tgk2..apa kena la akak baju pink ni trkinja2 amk gmbr kt sek ni..hikhik...