sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Sunday, August 30, 2009

Realize....

Apa comment n post saya sebelum ni adalah atas dasar utk mgajar & balas dendam pd seseorg yg sebelum ini banyak memberi tekanan pd saya..byk menyakitkan hati saya & buat saya bersedih..mmg xelok kan kita berdendam..tp itu la..manusia..ada tahap kesabarannya..

adakah mereka berdua fikirkan apa yg saya rasa?..tak..itu sebab mereka menyakiti saya...bahkan mereka bahagia memperlakukan saya tanpa rasa bersalah..

sehingga hari ini,setelah bermcm2 saya lihat,dengar,tonton setiap perilaku manusia...saya mula sedar..mmg setiap manusia sama..tp ia tetap berbeza.iaitu pada HATI...

jika hatinya diisi dgn ilmu pengetahuan+iman..pasti hati itu akan jadi bersih...
jika hatinya diisi dgn ilmu pengetahuan+bangga dgn apa yg ada...pasti hati itu akan jd kotor...
bila hati dah bersih..setiap kata..setiap perlakuan kita akan jadi teratur dgn baik..
bila hati dah kotor..setiap kata..setiap perilaku kita akan jadi jahat..perkara2 jahat akan ada dlm dirinya..fitnah org..mencarut pd org..menuduh org..menganiaya org..bg dia suma dia betul..

trpulang samada kita nak pilih yg mn satu...

saya tidak mgatakan saya ni baik..tidak juga jahat..apa yg saya nyatakan di sini utk dikongsi utk anda & juga diri saya..kalau ada sapa2 yg xsuka catatan sy ni..silalah keluar dari blog ini..

tidak salahkan kita mahu & berubah menjadi baik & terbaik...

Hidup ni umpama roda..kadangkala kita di atas..kadangkala kita di bawah...

tp tu la..bl di atas..terus jadi riak..like him & her...
mula nak menyakiti org lain..fitnah & menganiaya org lain semata2 utk kepentingan diri..
mmg bagus pentingkan diri sendiri dulu..tp perlu ke sampai nak merosakkan perasaan & hidup org lain???...

bl kita di bawah..kita mula menyalahkan Allah s.w.t tidak adil..Kenapa org lain dpt..kita xdpt..
kenapa org lain bahagia..kita tak bahagia..
tp kita xfikir..setiap yg berlaku..Allah s.w.t berikan hikmah..
seperti pernah org kata..kita merungut Allah s.w.t berikan kaktus yg tajam..tp sebenarnya jika kita sabar & tawakkal..ia akan mgeluarkan bunga yg cantik...

itu hanyalah satu contoh...

kepada mereka yg masih seronok myakiti org & menganiaya org..sedarlah teman..Allah s.w.t lebih Maha Berkuasa..

sama-samalah kita dekatkan hati kita dgn Allah s.w.t..pasti ketenangan & kebahagiaan akan sentiasa dekat ngan kehidupan kita...InsyaAllah...

tidak semestinya tidak mempunyai kekasih hati..kita tidak bahagia..sepi...
mmg pd mulanya saya anggap hidup saya telah tamat bila ditipu kekasih..bila ditinggalkan kekasih..

tp,stlh saya sentiasa istiqfar..sentiasa menangis di tikar sejadah mgadu kesakitan saya..saya mula mendapat kekuatan..
kesunyian,kesepian saya mula terisi dlm hati ni..ssh nak gambarkan..hanya saya yg merasainya..
Terima kasih Allah s.w.t...

wpun kekadang kenangan lepas itu dtg...saya anggap ia adalah utk saya sentiasa beringat supaya tidak lg tertipu ngan kata2 manusia yg tidak ikhlas...

now, saya akan terus jalan ke depan..mungkin akan terhenti berjalan utk sekilas menoleh ke belakang supaya saya tidak akan mgulangi kesilapan yg pernah sy buat...

mudah2an semangat,ketabahan,kesabaran,ketenangan saya akan sentiasa bersemadi dlm hati saya dengan ditemani Allah s.w.t yg saya cintai...
p/s - sentiasa akan sabar atas apa yg telah berlaku & akan berlaku...



Friday, August 28, 2009

Kapten Halim meninggal dunia....

Kapten Halim Abdul Hamid (bekas Pengadil Bola Sepak FIFA Piala Dunia) yg juga staf Unimap (Pegawai Belia & Sukan) meninggal dunia di hospital Kangar)..InnalillahiwainailaihiRojiun...
Kapten meninggal akibat jangkitan kuman di tulang belakang + masalah jantung..

Arwah yg cik zan kenal seorg yg ceria..suka bercerita & bt lawak...
cik zan pernah kursus senamrobik..arwah juga terlibat..arwah mmg suka bt org gelak ngn cite n keletah arwah..errm..

Moga rohnya dicucuri rahmat..Al-Fatihah...

Thursday, August 27, 2009

Semput....


Ni cite smlm punye...smlm cik zan mc..
Kol 4.30am cik zan start batuk teruk...
sahur pun minum jew..nak bercakap pun xley...
kol 6.30am cik zan siap2 nak gi keje..masih batuk..
mmg sebelum ni pun batuk..cik zan ingat biasa jew..
tp cik zan mula rasa semput..sesak nafas..
xley jd ni..fmily cik zan xtahu psl skt cik zan..
cik zan cuma ckp xley g keje sb batuk teruk..
twos dok dlm blk..sandar jap...
rilekskan diri..
dlm kol 10am cik zan g spital..check lg...
doktor bg sedut oksigen jap...
lama gak dok kt sana...
ramai jg yg call cik zan...
maaf lh cik zan xdpt angkat tel..
sb cik zan dlm keadaan semput..
leh reply sms jew..
kol 3pm..cik zan tlg mak cik zan
siapkan brg2 nak ke bazar ramadhan...
cik zan pakai mask..
leh cover sb xnak org risau tgk cik zan batuk..
Muhammad Fahrin Fareez ni pun nak jg pakai mask..
bdk comey ni mak cik zan ngasuh...
dh bijak skrg..pandai dh ckp..ngalah org tua...
tanya cik zan..
"angah demam ke?..ayeez nak pakai mask..demam same2 ye..."
bl tanya xpe ke pakai mask..
katanya..

" xpe...ayeez leh napas la angah..ileks arr.." :)

p/s - cik zan dah kurang batuk..cuma rasa lelah tu masih ada..alhamdulillah..terima kasih Ya Allah s.w.t.. :)

*cik zan tahu Allah s.w.t sygkn cik zan..ingt dulu..bl cik zan bt solat istiqarah ttg ptt ke cik zan tgu/brharap kt dia...Allah s.w.t `tunjuk` PENIPUAN dia..wpun sebelum tu xnampak cacat cela layanan dia pd cik zan...sesungguhnya manusia ni dh ramai penipu...

Tuesday, August 25, 2009

Pause....

kelas+lab+icadme+bazar ramadhan+tarawikh+webmaster for business+further study....

Makasih P.cik gumbira...




baru beberapa ari dh dpt kad raya..
xsabar lak nak raya..
xsabar nak tunjuk hasil masakan...
raya ni nak buat sup gear box...
mee+koteaw+bihun sup...
dtg lh umh cik zan klau nak rasa masakan cik zan...
cik zan msk sendiri taw...
sb mak ayah sibuk bakar lemang...

Sunday, August 23, 2009

Petikan dari cerekarama Takdir Yang Tercipta...

Semalam adalah sejarah...
Hari ini adalah realiti...
Esok adalah misteri...

Aktiviti hari pertama puasa..

Banner utk bubur lambuk free..khemah ni jg akan digunakan esok oleh kitorang n kekawan my parent utk berniaga..my parent buat nasi jagung+asam pedas keladi+ayam msk merah..yummy..masakan my mum best..
edaran bubur lambuk..
ni dipanggil `khiyaih pisang`..batang pisang hutan+daging msk gulai..dimasak oleh geng urusetia..
ini lah my mum n my dad..my mum ketua wanita kt cni..n my dad org kuat dlm rukun tetangga..anaknya??..anaknya setiausaha+pengerusi tetap jew..
ini lah barisan bubur lambuk fasa 1..cantik kan bekasnyee..
deretan gerai di hari pertama..ada lg yg lom mula berniaga..119 gerai utk kali ni..
en.syakir..ketua kt cni sdg di interview oleh wartawan2..
ni kwn baik my parent..cik kiah & en.din,sebelah khemah kitorang..roti john Putrajaya sb anak sedara dia yg buat..tgh ajar cik kiah bt..sb anak sedara dia dh nak blk Putrajaya esok..
ni la Dato` Johari Baharom..Timbalan Menteri Pertanian & Industri merangkap ahli Parlimen kawasan Kubang Pasu..kwsn kitorang yg dulunya Tun Mahathir punye tempat..ermm..rindu ngan Tun ngn isteri..sb selalu diorang dtg sini borak2..diorang baiikkk sgt..skrg anaknya lak selalu dtg sini..(Mukriz)..
Dato` Johari di interview oleh wartawan2 & RTM...
tudung biru tu wartawan sinar..utk newspaper bhgn utara..

sian brother RTM pegang mic tu..kejap2 tukar tgn..lenguh jew tgk kitorang..senyum..



cik zan ditugaskan membantu utk pengedaran lesen & apron kepada peniaga di bazar ramadhan sambil mengiring Dato` Johari Baharom melawat setiap gerai jualan..
kalau korang perasan,setiap khemah ada bendera Malaysia..kan bln ni bln kemerdekaan..

disamping itu,urusetia rukun tetangga buat bubur lambuk untuk diedarkan kepada orang ramai secara percuma..sebanyak 1200 lebey bekas diisi bubur lambuk..kalau kg baru just guna plastik boh bubur lambuk kan..kami guna tupperware yg comey..cik zan ada uploadkan pic..lyn jew la..

Friday, August 21, 2009

Kelebihan Tarawikh & cik zan gi solat tarawikh...

Malam 1 - Keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama
sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.

Malam 2 - Diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).

Malam 3 - Berseru Malaikat di bawah 'Arasy supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.

Malam 4 - Memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

Malam 5 - Allah kurniakan baginya pahala seumpama orang sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah dan Masjidil Aqsa.

Malam 6 - Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul Ma'mur (70 ribu Malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah-tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang terawih poda malam ini.

Malam 7 - Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa serta
menolong Nabi 'Alaihissalam nenentang musuh ketatnya Fir'aun dan Hamman.

Malam 8 - Allah mengurniakan pahala orang sembahyang terawih
sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim 'Alaihissalam.

Malam 9 - Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad S.A.W.

Malam 10 - Allah Subhanahuwata'ala mengurniakan kepadanya kebaikan di dunia dan di akhirat.

Malam 11 - Keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa
seperti ia baharu dilahirkan.

Malam 12 - Datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya
(cahaya ibadatnya).

Malam 13 - Datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada
tiap-tiap kejahatan dan keburukan.

Malam 14 - Datang Malaikat menyaksikan ia bersembahyang terawih,
serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.

Malam 15 - Semua Malaikat yang menanggung 'Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

Malam 16 - Allah subhanahuwata'ala tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga.

Malam 17 - Allah kurniakan orang yang berterawih pahalanya pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

Malam 18 - Seru Malaikat : Hai hamba Allah sesungguhnya Allah telah
redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati)

Malam 19 - Allah Subhanahuwata'ala tinggikan darjatnya di dalam
Syurga Firdaus.

Malam 20 - Allah kurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang solihin.

Malam 21 - Allah binakan sebuah istana dalam Syurga daripada nur.

Malam 22 - Datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap-tiap
dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di Padang Masyar).

Malam 23 - Allah Subhanahuwataala binakan kepadanya sebuah bandar di
dalam Syurga daripada nur.

Malam 24 - Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang
berterawih malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud)

Malam 25 - Allah Taala angkatkan daripada siksa kubur.

Malam 26 - Allah kurniakan kepada orang berterawih pahala pada malam ini seumpama 40 tahun ibadat.

Malam 27 - Allah kurniakan orang berterawih pada malam ini
ketangkasan melintas atas titian Sirotolmustaqim seperti kilat menyambar.

Malam 28 - Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 darjat di akhirat.

Malam 29 - Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.

Malam 30 - Allah Subhanahuwataala beri penghormatan kepada orang
berterawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu
berfirman: "Hai hambaKu : makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan di dalam syurga, dan mandilah engkau dariapda air syurga yang bernama Salsabila, serta munumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama 'Al-Kauthar'."


p/s - tadi cik zan gi sembahyang tarawikh..wpun cik zan sakit..tp cik zan tahan..
alhamdulillah..Allah s.w.t berikan cik zan kekuatan..dpt jg cik zan tunaikan
20 rakaat solat tarawikh..3 rakaat solat witir..sumanya 23 rakaat..
tp blk jew rumah trs jew batuk teruk & trs muntah..adeh.. :(
- cik zan pun nak khatam al-quran di bulan puasa ni..lps sahur cik zan baca..trs
g keje..waktu rehat baca..
- hope kwn2 doakan cik zan diberi kekuatan semangat & kesihatan utk cik zan bykkn
amalan di bulan Ramadhan ni...

geram + sabar jew lah..

sebut psl geram..
semenjak cik zan modified keta cik zan ni..
kalau ptg2 cik zan blk keje..
mesti ada jew yg ajak race..
yg ajak tu keta saga,kelisa,kancil..
agaknya diorang tgk pmpuan yg bawa..
that why trcabar..

mcm td,proton saga lama tu..
ngn bawa bini ngn anak..
bl cik zan potong dia sb dia trlalu lh slow..
tetiba jew dia cucuk2 belakang keta cik zan..
so,cik zan pegi kiri..
tp dia xde lak nak pecut dok sblh kanan..
cik zan heran..tgk lh dia..
pas2 dia tunjuk isyarat soh race..
hekeleh...ngn bawa bini ngn anak..
tak tkt mati ke??
so,cik zan ni pantang dicabar..
bila dh race..of coz lh cik zan mng..
lawan ngn keta cik zan yg dh modified cantekk punyee..
tp ada gak keta2 mcm honda ajak..
cik zan lawan gak..ada cik zan mng..ada diorang..
tp cik zan masih mengutamakan keselamatan k..


sebut psl sabar lak..
semenjak cik zan modified keta cik zan ni..
bila ada sktn jln raya jew..
mesti polis/JPJ soh ke tepi..
pas2 minta lesen..
cik zan ada lesen lh tok..
dh tu tgk keliling keta cik zan..
tp xtanya apa2 pun..
cik zan cuma tinted 95%..
enjin jew upgrade skit..
ekzos besar jew..
tp cik zan ada kelulusan k..
maybe cik zan modified mcm keta drift..
that why abg2 polis/JPJ tahan..
xpe la..sabar jew la..
akan cik zan modified lg..
airbrush+upgrade enjin lg
utk masuk gas turbo kaler biru+ijau..
leh la abg2 polis/JPJ tahan cik zan lg..
bg surat saman + no.tel ye abg2 polis+JPJ..haha...



p/s - cik zan cuba bertahan sakit ni... :(

Thursday, August 20, 2009

Radang Paru-Paru??? Tidak!!!!


hmmm....
amik darah cik zan...
gtau sel darah putih kurang...
tgk2 kena radang paru2..
isk2..pelik2...

ptt lah batuk cik zan xlega2..
doktor tak bg cik zan terdedah
ngan asap rokok n habuk...
so...pls mereka2 yg merokok..
diharap leh brentikan mrokok..
kalau x,sian kt org mcm cik zan ni...

doktor soh cik zan selalu pakai mask..
supaya cik zan xterdedah ngan kuman...
adeh...

Dalam kenangan...

Pada 16 Ogos 2009
Nur fazlin,25 tahun..
lecturer dari PPK Bahan
telah meninggalkan kita buat selama2nya...
Innalillahiwainnailaihiroji`un...
actually arwah bekas student Unimap...
walaupun cik zan tak berkesempatan mengenalinya..
cik zan merasa kesedihan pemergiannya..
kerana meninggal kerana accident
msk gaung di Alor Gajah,Melaka..
tayar pancit...
waktu itu arwah tgh tidur...
dlm perjalanan pulang dari Majlis Konvokesyennya di UTM
bersama tunangnya.. :(
tunangnya hanya cedera ringan...

Sedih lak baca blog dia...lepas ni dh xde update blog dari arwah lg..hmmmm...


http://nfazlin.blogspot.com


Al-Fatihah....




p/s - Kematian itu boleh dtg bila2 ms jew..Allahuakbar...
oleh itu..bertaubat lh byk2 pd yg byk buat dosa..
jgn tinggalkan suruhan Allah s.w.t..

Student Mekanikal meninggal..Innalillahiwainnailaihiroji`un...

MAKLUMAN PELAJAR MENINGGAL DUNIA

Dukacita dimaklumkan bahawa, Pelajar, Muhammad Syafiq Izzuddin b. Mohd. Baharum, telah meninggal dunia dan akan dikebumikan pada hari ini. Sembahyang jenazah akan diadakan di Masjid Padang Katong selepas SOLAT ZOHOR.

Mohon semua staf dan pelajar untuk bersama-sama ke Masjid Padang Katong.

Kelab Kakitangan bagi pihak semua staf merakamkan ucapan takziah untuk ahli keluarga Allahyarham.


AlFatihah....


P/S - Meninggal sebab accident kol 1am..
naik keta kelisa berlima..laju katanya..
- Berhati-hati lah di jalanraya..
jgn bt jalanraya tempat utk berlumba..
nak drift..Gi la trek yg diluluskan..
- Ingatlah org yg tersyg & menyayangi anda..
pesanan khidmat masyarakat dari cik zan...

p/s - cik zan baru dpt info..srg jew cedera..yg bertiga tu kritikal..hmm..mudahan2an
mereka semua selamat.. :(

p/s - info terkini..4 orang meninggal dunia..srg patah tangan..
1 - student mekanikal
1 - student pembuatan
yang 2 orang lagi tak dikenalpasti lagi.. :(

semua ni student Tahun 1...hmmm..baru sebulan lebih belajar kat Unimap... :(

Wednesday, August 19, 2009

Thanks adik nabilah...


cik zan dpt card...
thanks ye dik..
ingat gak adik kat akak
yg xberapa nak hot ni.. :)

Jika Kau Bercinta Lagi ~ Alleycats

Jika Kau bercinta lagi
cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta lagi
jagalah kau hatinya

engkau yang memilihnya
tanpa memikirkan tentang diriku
kini ku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya

Jika Kau bercinta lagi
cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta lagi
jagalah kau hatinya

aku tak dapat menghalang
engkau punya kemahuan sendiri
biarku hidup hanya mengenang
peristiwa yang tak dapat ku lupa

kini aku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya
selamat tinggal
aku mengundurkan diri

Ku Berserah ~ Amelia

Hembusan...
Angin dingin membelai jiwaku...
Bergelora perasaan pabila kau menjauhkan diri dari ku...
Seolah cinta suciku tak bermakna lagi untuk dirimu...
Apakah... maksudnya semua ini...

Mungkinkah adanya kesilapan dariku...
Yang tak pernah ku duga...
Maafkanlah oh sayangku
Oh percayalah... ku tak bermaksud begitu
Jangan tinggal daku...
Keseorangan...

Ku berserah
Kepadamu Maha Esa
Mungkin takdir
Telah menentukan segalanya
Ku berserah
Kepada apa yang telah berlaku pada diriku ini
Hanya dikau
Dapat merubah segalanya
Pada dikau saja
Ku mengharap
Moga kau kembali
Berikanlah kasih
Nyalakanlah lilin cinta... kita...

Ku pohon kan kemaafan dengan ikhlas hatiku
Ku tak rela dipisahkan
Walaupun sementara
Sambutlah tangan ku ini
Genggami seeratnya
Namun kini...
Semuanya ku berserah...

Ku berserah
Kepadamu Maha Esa
Mungkin takdir
Telah menentukan segalanya
Ku berserah
Kepada apa yang telah berlaku pada diriku ini
Hanya dikau
Dapat merubah segalanya
Pada dikau saja
Ku mengharap
Moga kau kembali
Berikanlah kasih
Nyalakanlah lilin cinta... kita...

Tuesday, August 18, 2009

Dari lubuk hati 3 ~ Thanks kelopak mawar....

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah,
Supaya kita dapat menjadi manusia
yang hebat jiwanya...

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah,
Supaya kita lebih faham bahawa
cintanya yang terbaik
hanya ada bersama Allah...


Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah
Supaya kita sedar bahawa
Allah maha pemurah dan penyayang,
Kerana mengingatkan kita bahawa
Dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita
Dan kehidupan kita pada masa depan

Memanglah Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah
Supaya kita dapat mengutip pengalaman
Yang tak semua orang berpeluang mengalaminya.


skrg cik zan sdg melalui saat2 sukar...
yg ssh cik zan nak trima...
dan cik zan bersendirian...
tiada siapa yg bnr2 ikhlas amk peduli..
xpe la..
so,cik zan akan biarkn &
trs jalani sisa2 hdp cik zan...

semoga dia berbahagia di sampingnya...


... لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا
" … Janganlah Engkau berdukacita, Sesungguhnya Allah bersama kita…" (At-Taubah:40)

Sunday, August 16, 2009

Hari minggu cik zan....





Pic 1 - cik zan dh jumpa Torres junior.. ;) bakal ke Liverpool.. :D
apa mcm bro bdol??.. weee.. :P

Pic 2 - Players Unimap rehat utk separuh ms pertama...

Pic 3 - Unimap Juara untuk Liga Kuala Ketil..kali ke 3 berturut2..tul x Intan?


cik zan temankan pn.Intan
tgk perlawanan bola sepak..
antara Unimap ngan team Warung Sederhana..
kelakar kn nama team ni..
Perlawanan Liga hari ni dah Final
setelah 7bulan berlangsung..
dlm kol 3pm lebih kami bertolak..
sampai Kuala Ketil dlm jam 4.30pm..
sebab hujan lebat sgt..
Ternyata kehebatan Unimap xdpt disangkal lg..
4 ~ 0 Unimap mendahului team lawan..
Membawa pulang RM5000..
Tahniah Unimap... :)

Petikan dari filem Ayat-Ayat Cinta....




td cik zan tgk filem ayat2 cinta..
cik zan trtarik utk dikongsi ngn korang..
iaitu
pd dialog antara Maria pd Fahri ketika Maria sakit..

" sekarang baru saya faham..antara cinta & keinginan untuk memiliki seseorang itu adalah tidak sama "...

so,cik zan berfikir
ttg mereka2 yg hanya nak permainkan perasaan org..
sudah tentu mereka tidak punya cinta kan..
cuma keinginan utk memiliki..

tp..hanya utk menguji kemampuan diri..
betapa hebatnya mereka menyusun kata,
betapa hebatnya mereka menjadi pemain cinta,
betapa hebatnya mereka menjadi penyair cinta,
betapa hebatnya mereka mempunyai lebih dari seorg kekasih...

hebatkah itu???
bg cik zan itu bukan hebat..
tp itu KURANG AJAR..

tak fikir ke korang yg Allah s.w.t itu Maha Hebat..Maha Berkuasa..
yang mampu mengubah segala2nya..

korang fikir satu jew...
korang buat sekali..
Allah s.w.t akan balas 20 KALI...

so,sebelum melakukan sesuatu...
fikir2 kan lah...
baik kah korang buat sesuatu itu..
bt sesuatu yg baik bkn pd korang jew..
tp pd org lain jg...

P/S - Jangan menganiaya/mempermainkan org..

Saturday, August 15, 2009

Kongsi utk peringatan bersama...

Ni cik zan cilok kat cik epal kite..
maaf ye..
cuma trtarik ur post mgenai lelaki idaman...
ni cik zan cuma amik ciri2 yg ke-10..
so..layan jew ye...



10. lelaki yg setia..

ok...aku mmg pantang ok org yg curang..
sekali lg..mmg pantang org yg curang...
xkesah la girl or boy...mmg aku x suke org curang2x ni..
n org membuat koleksi awek/pakwe ramai2x..
bak kata org jawa..spepat! aka sparepart..
susa sgt ke nk setia?? haa..susa sgt ke??

aku pon pelik la kan..np girl/boy ley curang..
np girl/boy nk skandal ramai2x..
aku pelik bin hairan tol...sal ko nk curang??
pe ko rase ko hotttt sgt??? nk pasang 5 6 org??
msg ngn sume betina/jantan..skandal keliling pinggang..

bg aku..laki/girl yg curang ni ibarat nk berkongsi
kemaluan dy beramai2x secara berjemaah ngn
sume perempuan/laki yg dy skandal or pasang bebanyak 2..
sbb pe?? sbb bile ko da pasang banyak2x..
da gatal sgt..maknanye..mmg kemaluan ko da gatal la nk
ngap2x sowang2x kan?? perumpamaan la...
coz pe tujuan ko kapel ramai2x???
plisss la weiii...

org yg curang ni mmg pandai la cover line ye..
enset mmg konpom x bg ko pegang punye..
dgn alasan..itu privacy...
ok...privacy ko...fine..

tp salu org yg curang ni de rupa..
dan sometimes perasan diri dy hootttt la sesangat..
dan perasan paling hot panas dan pedas dalam dunia...
cume ko ingat sumthing je la..
ko cantik/hensem mane pon...
satu ri t berkedut gak...ko akn tua gak..
melondeh gak..menggelebeh gak..
jgn 1 day..bile ko sgt taksub ngn kecantikan or kehenseman ko 2..
jgn sampai satu ari nanti Allah tarik balek nikmat 2..
if laki/girl nk curang dgn reason..

"ala..muda lg...enjoy la beb...
xkan nk setia ngn sorang je...
x chill la...time muda ni la nk enjoyy"

ataupun memberi alasan begini..

"kite mesti la kene kapel ramai2x..
skandel ramai2x..ye r nk wat bini/somi
mesti kene cari yg perfect..yg baik.."

kepalaaa hotakkkkk ko!!
ko nk kapel/skandel ramai2x..
tok mencari yg terbaik dr sume2x tu kan??
yg ko pangai cam setan dok tipu2x org..
dok ckp dri 2 single kat sume org...
dok kapel ngn sume org..
memaenkan prasaan org..
memberi harapan PALSU kat org...
tu baaaiiikkkkk sgt ke???
meh cni nk blasah cket..
kasi center cket pale otak ko..

yeee...mmg ko muda..ko nk enjoy...
ko ley enjoy...nk kawan ramai2x..
ko leyh kawan...tp jgn sampai nk maen2xkan perasaan org..
aku siyes x kesah if nk kawan ramai2x...
tp nk skandal/kapel ramai2x tu agak kuaaannngggg ajaaaqqqq!
karma wehh..
t bila ko da syg sgt kat sumone..org tu curang lek kat ko..
baru ko taw..
maybe ko akn kawen ngn dy..org yg ko nk sgt tu..
tp..mane taw time ko kawen t Allah balas...
dy ke pulak curang ngn ko...
anything is possible 2 happen rite??
we dont know our fate/destiny..
sbb dulu ko salu mainkan pasaan org...
bile da kene batang idong sendiri..
baru la ko rase dunia ni syurga ke neraka tok ko..
nk maen2xkan pasaan org pandaaaiiiiii....
ingat satu je..
"wat goes around comes around"
if ko curang..x mustahil da kawen t..
laki/bini ko plak yg curang...
moral of the story...setialah pd pasangan anda...



P/S - Pd sesiapa yg rasa diri tu curang..byk2 bertaubat sebelum Allah s.w.t beri balasan kt korang...kalo xrs diri tu curang tp sbnrnya korang tu curang..mudah2an Allah s.w.t beri korang hidayah & petunjuk utk korang cpt2 berubah..

Friday, August 14, 2009

Kehilangan




pg ni otw cik zan ke tempat keje..
smbil dgr radio...
selalunya cik zan selalu tkr2 siaran..
kjp2 dgr sinarfm ngn hotfm..
sb celoteh DJ 3 org ni di sinarfm bnr2
bt cik zan gelak dlm keta...
tp pg ni cik zan melekat pd Hotfm...
sb topik pg ni bnr2 bt cik zan trsentuh...
topiknya ~KEHILANGAN~...

byk cik zan dgr luahan pendengar
mengenai kehilangan kerana kematian
anak..ayah..ibu..saudara..
cik zan twos nangis..
habis makeup cik zan.. :)

senyap seketika....

cik zan twos brfikir...
cik zan cuma khilangan seseorg
yg masih hidup..
elok jew hidupnya..
tp cik zan kcewa mcm diew dh ninggal..

hmmmm...
skrg cik zan fikir...
xpe lh..
wpun cik zan khilangan diew...
at least cik zan tahu
dia sedang bahagia dgn seseorg..
so...
ada org dh bahagiakn dia..
xperlu lh cik zan fikirkn dia kn..
xperlu lh cik zan rindu,sygkn dia kn..
dh dia ada seseorg
yg leh fikir,rindu n syg dia kn..
biarlh dia hanya
tgal sejarah kenangan terindah
dlm diari hidup cik zan... :[



P/S - Pg ni ada kelas..cik zan ngn pgajar jd garang sb student xserius bt litar n
leh amk jwpn dr group yg sblm ni..nti klau kt industri xleh bt..pgajar jg yg
kna soal ngn dekan..that why kami nak student leh bt litar tu ngn usaha
sndiri..bkn kejam..tp mendidik utk student kluar nti ngn degree yg brkualiti...

Dpt award lg...




cik zan dpt award...
tp sebelum tu..
kna selesaikan task yg diberi ye...

1. letakkan logo award ini ke blog anda
~ sudah ~

2. anugerahkan award ini kepada 10 blog yang anda anggap paling berinspirasi dan
sangat mesra
~ k.hanim ~
~ intan ~
~ lily ~
~ aton ~
~ adik kesayangan cik zan ~
~ adik nabilah ~
~ bdol..Mau Ulang..wee :p ~
~ p.cik gumbira ~
~ adik saifa ~
~ adik intan ~

3. menyatakan penghargaan ini melalui 'backlink' dengan blog yang anda anggap
paling memberikan inspirasi dan mesra dari blog anda.
~ err..byk blog yg beri inspirasi dr blog cik zan ni..xtrcatit lah...

4. informasikan penerima award mengenai award yang mereka terima dengan menyatakan
komen di blog mereka.
~ mcm kna bt ucapan dpt anugerah lak..weee :p

5. berbagi cinta & sayang untuk penghargaan ini kepada pemberi anugerah ini.
~ adik syarinie..tq2..mmuahhh3...
jgn layan sgt rindu tu..nanti sakit rindu ssh..`ubatnyee` jauh.. ;)

Thursday, August 13, 2009

Al - Fatihah buat arwah Ustaz Asri Ibrahim...



ptg td
cik zan dikejutkan
ngan berita
ketua kumpulan Rabbani..
Ustaz Asri meninggal dunia..

cik zan tahu pun
dari status exbf cik zan di fb...
yg mana
fb tu baru ari ni
cik zan aktifkn kembali...
stlh sekian lama
cik zan nyahaktifkn...
di atas sb2 trtentu...
dh brsawang fb cik zan.. :)

hmmmmm....terkejut gak..
Innalillahiwainnailaihiroji`un..

cik zan amat2 suka suaranya
mgalunkan zikir
di astro oasis...
Indahnya iman...
waktu pg..maghrib & tgh mlm..
cuba dgr..
rs tenang sgt..
smpai menitis air mata..
terasa
betapa kerdilnya cik zan
di sisi Allah s.w.t...

"KUALA LUMPUR: Ketua kumpulan nasyid Rabbani, Asri Ibrahim meninggal dunia di Hospital Pantai, di sini, kira-kira jam 11 pagi tadi kerana sakit jantung. Allahyarham Asri dilaporkan pengsan ketika mengendalikan program Syahadah musim kelima di Angkasapuri, sebelum dikejarkan ke hospital berkenaan. - Berita Harian"


Tertulis kematian pada suratan kehidupan...
Semoga rohmu ditempatkan bersama para solihin...
AMIN..AMIN YA RABBAL A`LAMIN....

cik zan mem`busy`kan diri....


cik zan bz...
bz uruskn ttg perpindahan ke kampus tetap...
kt sana cik zan ditugaskan
utk lab statik & dinamik..
utk lab cik zan skrg..
tech baru akan amik alih..
cik zan dah sediakan suma dokumen
untuk tech baru...
hope perpindahan ke sana nanti
akan beri sinar harapan baru pd cik zan
dari segi kerja yang baik
wpun cik zan tahu cik zan byk kelemahan
tp cik zan cuba yg terbaik
jika masih ada yg tak boleh terima cik zan
cik zan xblh nak kata apa..
itu kan hak masing2..
stiap org ada pndangan msg2..
ada yg anggap,sekali bt silap,
dia akn dianggap selamanya akn bt silap
ada yg anggap,sekali bt silap,
dia xkan pandang org tu selamanya akan bt silap
cik zan hanya mampu berdoa & trs berdoa...
agar cik zan diberi kekuatan,sabar,tabah,semangat
utk cik zan terus jadi yg trbaik..
yg penting...BE POSITIVE!!!.. :)

Tuesday, August 11, 2009

Tomeynyeeee...Aleesya....

Sebut OoOoOo.....
Sukenye diewwww....

Anak pasangan Erra Fazira ngn Engku Emran...
Erra + Emran = Engku Aleesya...


Finally...abg long kahwin jg ~ 07-08-09....

Saat2 yg mendebarkan abg long...
time lah duit yg berbentuk jambangan bunga utk isteriku..hehe..

Sama cantik, sama padan...Sama berjaya...


Alhamdulillah...
abg long kahwin jg akhirnya...
umur abg long pun dh nk msk 37thn...
isterinya adalah pekerjanya sendiri...
CEO tmpt abg longnye company..
KRU International...
Shireen Hasyim...
rupanya dh 2thn brcintee yee...
Semoga perkahwinan abg long + shireen hasyim
berkekalan hingga ke akhir hayat...

AMIN...

Monday, August 10, 2009

Petikan dari Filem Gubra....

" The lamps are different, but the light is the same.... "

Saturday, August 8, 2009

Tahniah bro Afdlin Shauki....


Malam Anugerah FFM22

mlm ni my bro bolot..
Tahniah bro...I Like...
Sememangnye bro mmg best....
cite Papadom..Setem mmg hot la...
bro mmg hebat berlakon n jd pengarah...
mmg patut bro dpt arr...
Filem terbaik ~ Papadom...
saksikan bulan 10 nti..
my besday..hehe...

Rahaton ~ Fakhrul.....

sbelum brtolak..amk pic dlu..
ni hantaran pihak lelaki utk pompuan...

dr kanan husna,ina n anak2nye,kwn husna,aton,zila n anaknye,adik farah...
bawah ~ farah,cik zan & ruby...


Ari ni cik zan gi kenduri umh Aton...
Slh srg pgajar kt unimap...
Gi konvoi..4 kete..
tp smpainya msg2..hehe...
Selamat pengantin baru Aton...
Moga kekal bahagia hingga hujung nyawa...



Friday, August 7, 2009

Pic selanjutnya....

http://pena-sepi@fotopages.com

ni cik zan upload pic yg xde gmbr cik zan....

utk yg ada pic cik zan...nti cik zan fikirkan kt ner yg sessuai nak upload...

Monday, August 3, 2009

Diari cik zan bercuti


ikan keli massage kaki...

kafe kt gunung raya..cable car...

at chenang island..

Owh bulan (nyanyi lagu Yuna)... Air terjun Temurun... sini lh dewan utk perhimpunan/amik exam...

dlu bl lalu kt cni..selalu kena ngorat..weee.... :p

kt padang sek..cik zan dlu atlit..lari jarak jauh,softball...
tu sb bdn cik zan maintain..ahaks.. :p
Dlu join kelab kaunseling...tu sb cik zan byk adik angkt nk mgangktkn diri cik zan..sb cik zan
leh motivasikn owang..tp mslh cik zan sndiri pown xley settle..huhu...
Ni la hostel cik zan..Asrama Pulau Datai...Pinky lg..

Ni la sek. cik zan dlu...

Langkasuka Resort...
Pic cik zan tetiba dlm pinggan ni...

gmbr byk sgt..yg dlm kamera tu cik zan lom sempat transfer dlm kekasih gelap cik zan ni...ni yg cik zan amk guna hp..tp utk gmbr spenuhnya cik zan publish kt len..kt mn..nti cik zan war2 kn..
skrg cik zan amat2 ngntuk thp dewa ni..




01-08-09 ~ cik zan bertolak ke jeti kola perlis..nek feri kol 9am..smpai Langkawi kol 10 lebey..
amk kete kenari auto..gi restoren kwn cik zan,lunch...twos ke chalet kt Chenang...lps2 ltk brg..twos kluar jln2..belakang chalet twos pantai..gi ronda2 nek kete..kol 3pm..gi cable car..otw tu hujan..olo..msti xley nek..tp tekad jg sb byk kali cik zan gi sana,xley nek sb angin kuat lh..hujan lh..smpai jew..hujan lebat..tp mujur kejap jew..trs amik tiket..my bestfrenz gayat..hihihi...smpai atas..sejuk giler..lps tu cik zan gi burau island..lepak minum..byk kapal layar kt cni..gi Telaga Tujuh..tp cik zan xlarat nak jln..so,round2 jew lh..blk chalet..siap2..kluar dinner..lyn seafood kt chenang..abis jew mkn..ronda2 gi kuah,amik gmbar replika helang tu..jln2 kt situ..pas2 blk chenang..ronda2 kt gerai2 yg jual mcm2..cik zan n my bestfrenz beli seluar pendek utk round2 pulau esk..my bestfrenz dh ngntuk..so,kami blk chalet..




02-08-09 ~ breakfast kt chalet..9am..kami dh kt Awana porto Malai..utk gi pulau2..kami satu bot ngn 3org mat saleh n 1family..Memula gi Pulau Dayang Bunting...kt cni ikan keli leh massage kaki..kt cni leh nek apa benda namanya yg kayuh2..tp ni pakai solar..punya asyik cik zan amk gmbr pmandangan kt ctu..kami trlambt 5minit utk gi kt bot..kami kna tinggal..waaaa...cik zan dh mula trbygkn mcm amazing race..kna mkn apa jew dlm hutan tu...sejam kami tgu..baru p.cik tu dtg,katanya mat saleh tu xnk tgu..hampeh tul..kmi gi Pulau Singa Besar..kt cni leh tgk byk burung helang...pas2 g Pulau Beras Basah...cantik pulau ni,airnyee biru jew..tp xley lama dsbkn kami trtgal td..so,yg mat saleh n fmily tu dh lama kt ctu..sian kt my bestfrenz lh sb dia xpnh dtg..cik zan xpe..dh pnh dtg..siap mandi2 lg..so,xmandi lg kami..blk jew awana..tetiba leh lak ada


gmbar cik zan kt pinggan..erk..bl lak diorang ni amk gmbar..1 pinggan rm10..gmbr kandid..comey gak cik zan..hehe..beli jew lh..lunch kt chalet..pas2 g Pantai Pasir Tengkorak..mandi lh...pas2 my bestfrenz nak mandi air terjun..cik zan tnya kwn..ada..atas sikit dr pantai tu..nama tmpt tu air terjun Temurun..cantik..tp kna daki tinggi..mujur xramai org..cik zan suka mandi kt air terjun dr pantai..lama cik zan mandi..smpai mgigil..hehe...Blk chalet..kami jln2 kt area ctu..my bestfrenz ajak massage kaki..ok gak..pnat jln ni..nikmat nyee diorang urut..pas2 dinner kt restoren tepi pantai..cik zan mkn steak..smbil mnikmati luasnya pantai n bunyi ombak..hbs jew..kami pakat2 cr ranting2 kayu..bt unggun api..borak2..smpai kol 3am..mata cik zan pn soh tdr..blk chalet..cik zan twos pengsan..hehe..



03-08-09 ~ Pg2 lg cik zan dh bgn..siap2 nk check out..breakfast kt chalet..otw gi Kuah,cik zan trdetik ati nk gi sek.cik zan ms form 4-5..sek.men.teknik langkawi..cik zan mta kt guard nk msk..cik zan amk pic smpai ke kelas n hostel..hehe..tgt knangan ms sek. dulu...manis2 jew.. :) g shopping...sb pkr penat..kol 12.30pm..blk..lupa twos nk jmpa kwn2 cik zan yg len..xpe lh..nti cik zan dtg lg ye...smpai kola perlis..cik zan bwa my bestfrenz jln2..g mkn laksa,cendol pulut yg famous kt cni..bwa dia gi Tasik Darulaman..kol 10pm..cik zan hntr my bestfrenz kt stesen bas..bye2 my bestfrenz...thanks ye..