sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Monday, May 17, 2010

something to share..

jangan sesekali terlebih jujur,anda bakal ditipu..
jangan sesekali terlebih percaya,anda akan tertipu...
jangan sesekali terlebih sayang,anda akan menderita..
sedangkan MAAF takkan membeli balik seluruh kehidupan yang hilang...
jadikan ikhlas anda bagai semut hitam di malam kelam..
maka serahkan pada Allah,zat yang Maha Mengetahui...
andai kupejam mata..
moga yang datang adalah HIDUP baru yang SUCI..



p/s - disebabkn aku nie trlalu jujur..ada yg amik kesempatan atas kejujuran aku..perlukah aku menjadi seorang yang tidak jujur?

6 comments:

pakcik gumbira said...

terus jujur dlm kehidupan

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

p.cik - mmg akak org yg jujur dlm hubungan..tp itu la manusia..ada yg punya hati yg busuk..ditipunya kita pula..hrrmm

NenekPenne said...

ha ah kan..
kalau kita jadi tak jujur pun kita akan tetap jadi jujur sebab itu adalah kita... kalau menipu tu rasa mcm...brsalah gitu...

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

nenet - yup..so,camne ye?..aku nie kalo xbgtau ttg status aku..lambat-laut kena gitau juga..tp bila gitau..ada la makhluk yg tak guna amik kesempatan..diorang ingat status mcm kita nie desperate sgt ke smpai perlu nak tipu??!!..mencik tul bila ingat suma tu!!

Fahim 'n Alin said...

xpe k.jan..
org yg baik msti dpt org yg baik jgk nt..

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

p.cik - dan org jahat dapat org jahat kan..ptt la dia ngan pompuan tu..sama2 jahat..hrrmmm..

p/s- xngaku baik pun..tp sebaik mungkin nak menjadi baik sb hidup nie dh xlama..