sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Thursday, July 1, 2010

Cite 1

aku menggagahkan diri utk update blog..nie pun sebab siang td aku tidur lama sb keracunan makanan yg aku alami..jadinya aku tak dapat tido lg skrg wpun esok pagi keje..

entry sebelum nie menyatakan yg aku berada di JB..ya..akhirnya aku sampai juga ke JB..atas urusan perkahwinan anak arwah sepupu aku..kedua ibu bapanya sudah tiada..aku penah cite psl diorang sebelum nie..jadi,kami sebagai tidak mahu hubungan terputus trs dgn saudara di sana..aku n sepupu2 aku pergilah ke sana..
kebetulan aku ada member kat sana..Arzizi..sangat mahu berjumpa aku..okey la..sb sudah berbelas tahun tak jumpa..wpun jadual amat terhad utk bersiar2..
aku amik cuti ari jumaat..khamis malam bertolak..singgah kat Rawang..umah sepupu aku..tido di sana..esok paginya konvoi la 2 kenderaan ke sana..destinasi adalah ke Bakar Batu,JB..mmg dah hujung JB..dah blh nampak Singapore..betapa jauhnya destinasi kami pegi..
Sampai jer..acara tahlil kecil dibuat utk kedua arwah sepupu..kami di jamu makanan org jawa..aku nie bedal je apa jer..janji halal..
setelah itu,kami ke Pasir Gudang..umah utk kami berehat..rumah arwah sepupu..Bakar Batu tu kampung arwah isteri arwah sepupu aku (sb keduanya dah mninggal)..
sampai jer Pasir Gudang..trs mandi n bersiap sb Arzizi dah otw..kejam kan dia..xbagi aku rehat..dia sampai awal..jadi,dia terpaksa borak ngan sepupu2 aku yg mulut mmg boleh tahan laser nya..hamik ko zie..hakhak..
dia belanja makan ikan siakap..tp dia yg hbskan sebab aku nie jenis bl penat sgt..mmg xlalu nak makan..xpe la..lps tu dia bawa aku gi city square..shopping complex yg org singapore selalu msk..dah mmg dekat..melalui jejantas tu jer..aku beli kasut utk kenduri esok..
pastu dia bawa aku ke Danga Bay..meriah juga la aku nengok..layan live band..wpun belakang aku ada sekumpulan aweks2 dok teguk arak ngan merokok bagai..sorga bagi diorang kot..
kol 11pm dah sampai umah..ramai dh trbongkang tido..

Hari Kejadian : kol 8.30am dah kat umah kenduri ngan siap berbaju kurung..huuuu..giloss..sbnya kol 10am akad nikah..suma pakai katering..jadinya kami rileks2 ajerr..rombongan pengantin dtg kol 9.30am..bgs..menepati masa..tok kadi yg lambat..huu..tp kol 10am..acara akad nikah berlangsung..sekali lafaz okeyy..pd mulanya sepupu aku jadi walinya..tp bila tok kadi tanya adik lelaki pengantin.."ko dah datang mimpi?"..adiknya kata ye..maka walinya jatuh pada adik lelakinya..

semasa bersalaman tu..suasana mmg sedih sgt..sebab arwah ibunya meninggal bulan 2 ritu..ayahnya iaitu sepupu kitorang mninggal 2thn lepas..nenek n semua sedara suma nangis2..termasuk aku..
acara bersanding di buat petangnya..kami hanya melepak di rumah itu sb suma guna katering kan..di sana..mmg meriah..sedara2 mereka sendiri yg berkarokk..
yg aku seronok..bila pengantin lelaki sampai..acara `tol` berlaku..dari depan dewan..para ibu2..paww..kat depan pelamin..anak2 dara paww..pastu mak andam pun nak paww juga..pastu baru lepas tol2 itu...kami bergambar beramai2..

hbs jer..trs kami menziarahi kubur arwah sepupu & isterinya..semua menangis2..:(
pastu terus utk pulang kerana masa keluar dari rumah di Pasir Gudang..sudah membawa beg sekali..sebab jarak antara Pasir Gudang ngan Bakar Batu tu jauh..nak rempuh jam lagi..huu..
tp sebelum tu kami pi danga bay wpun aku dh pegi..naik bot keliling perairan tu..dpt lh tgk Singapore..
setelah itu baru gerak ke Rawang..tidor..esok paginya baru pulang..
sepupu2 aku siap pesan..jangan cari jodoh org Johor..tak larat kami nak dtg..hee..

pic nanti aku upload..


p/s - perjalanan yg memenatkan tp hepi..

No comments: