sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Thursday, September 9, 2010

mode : busy

aku start cuti 8/9/10 ~ 19/9/10...
wpun dekat..tp terpaksa ambil cuti awal..
sb kat umah hanya tinggal mak n adik aku bersilat bt keja..
ayah sibuk membakar lemang & masak berbuka puasa setiap hari di surau & pd mereka yg hendak tempah katering dari kami..
tp situasi sekarang sangatlah sibuk..
mengemas rumah & menyalin semua ngan mende2 baru..
menyiapkan juadah hari raya..
memandangkan sedara mara akan berkumpul..
dari Key Ell..JB..Perlis..Kedah..Penang..
Juadah pagi raya :
ketupat palas..
lemang ubi kayu..lemang pulut..
nasi impit..
rendang ayam..
rendang itik..
kuah lontong..
kuah kacang..
tapai (menu permintaan setiap kali hari raya)..
koteaw & bihun sup..
sup gear box..
biskut raya (biskut raya tunjuk)..
kekacang (bt sendiri)..
segala jenis kerepek..
nie baru utk raya pertama..
raya kedua & seterusnya haruslah ditambah juadah..
sebab time tu sedara-mara akan berkumpul..
raya kedua & ketiga..aku xde kat umah sb sibuk beraya..
jadi, pada yg nak datang nak rasa bihun & koteaw sup power..silalah datang pd raya pertama..
raya keempat n seterusnya pun boleh..daging amatlah byk..
~Selamat Hari Raya Aidilfitri~
~Maaf Zahir & Batin~



p/s - kat area umah aku nie dh mcm kewajipan..setiap rumah pasti ada juadah tetap setiap kali hari raya..mcm umah aku..tapai pulut & sup la..seingat aku..dari aku sekolah menengah lagi..inilah juadah utama hari raya kami selain dari juadah lain..tak kisahlah mee sup..koteaw sup..bihun sup..moi sup..mcm jiran aku menu tetap laksa..jd,kami akan serbu umah dia nak mkn laksa..xpayah la bt laksa..hee..jiran len buat juadah tetap len mcm nasi tomato..ais kacang..nasi daging..mee bandung..kiranya hari raya nie apa ja nak makan..suma ada..alhamdulillah..:)

No comments: