sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Friday, March 25, 2011

My activity

Dah lama xupdate blog nie..dah bersawang dh.. :) aku sangat sibuk ngn aktiviti NGO..aku dh makin sronok join utk badan sukarela nie..skrg nie sibuk ngn persiapan gotong-royong Perdana sabtu nie..insyaAllah nti aku post entry nya ye..just nak cite skit..pihak AADK iaitu agensi antidadah dtg tmpt kitorang n minta kitorang adakan program bersama penduduk tmpt kami ngn bekas penagih..so,kami fikirkan gotong-royong..seramai 20 agensi terlibat bersama bekas penagih akan join..bekas penagih seramai 30org akan tidur kt dewan tmpt kami selalu bt aktiviti tu..so,kitorang dh bt kn tmpt mandi..siapkn bantal..tikar..selimut..mkn2 pun akan ada..aktiviti diorang mmg penuh la..25hb petang diorang dh dtg..kami akan sambut ngan terbaik wpun mereka bekas penagih..diorang jg manusia kan..
nie anjuran biro kebajikan(my dad ketua)+induk..so,suma terlibat la..aku biasalah..sijil+frame ngn hiasannya..pas2 baru dpt tugas baru..kena handle 100% blog krt tmpt aku..nti dh siap aku letak linknya ye..ramai2 tgk betapa aktifnya kami..hee
Selain dari ngajar senamrobik tiap2 minggu..aku jg setiausaha utk biro pendidikan dlm krt tmpt aku nie..so,pd 19hb 3 aktiviti pertama kami adalah bengkel kesedaran kendiri utk menghadapi peperiksaan upsr & pmr dibuat di Hotel Darulaman..so, tugas aku dari panggil mesyuarat..bt minit mesyuarat..bt kertas keja utk program tu..berurusan ngn pihak hotel utk tmpt & makanan bt peserta & vip (yg nie bt ngn ketua)..bt borang utk peserta..sijil..design backdrop..mujurlah nak cr peserta tu dh dibahagikn pd ajk len..so,aku sort nama yg latest utk hari kejadian tu..hbs program lak..kena bt laporan utk serahkn pd Jabatan Perpaduan..
mlm sebelum tu dh siap segala modul bengkel,pensil,kertas & aturcara ltk dlm fail2 utk peserta..peserta yg dpt 99 org...format sijil dh siap dlm pc..cuma nak print ja..
seawal kol 7.30pg aku dh ada kt sana..letak fail n senarai nama atas meja..aku asingkan upsr & pmr..supaya xde la berbaris panjang..aku minta ajk jaga..sb aku kena pasangkan laptop aku kt dewan tu..tech tu pun dh siapkan suma..
dlm kol 8.30pg tu vip suma dh smpai..aku amik pen drive dari penceramah tu msk dlm laptop aku..peserta2 dh duduk dlm dewan..
setelah selesai pendaftaran..aku tgk yg hadir 89org..so, setelah penceramah mula..barulah aku pergi ke dewan utk print sijil..tgh2 dok print..ink lak habis..bergegas aku gi cyber cafe..bl print..format lari lak..kena adjust la..ngan kena ikut turn..time nie la ramai nak print..tekanan sguh..tp aku suka..tp aku xsempat nk join mkn pagi..xpe lh..keja harus siap..smpai jer..aktiviti berkumpulan utk peserta..so, kena asingkn sijil ikut kumpulan..dh ajk dok ada dilantik..so,aku bg depa bt yg tu..smentara tu aku kena bt draft utk ketua aku berucap utk pembahagian kump & nama2 pemenang no.1-no.3 serta pembahagian hadiah..hadiah berupa wang tunai..
apa2 pun layan jer la pic2 di bawah...

baju aku jer len sb aku kn ahli baru..tp alhamdulillah..wpun ahli baru,tp diberi kepercayaan..tq
biro pendidikan+ngan biro2 len nie..kami dlm 11 org jer..

lelaki yg baju oren batik tu ler ketua krt kami..en.ahmad shaker..nak jd ketua nie kena duit manyak..sb badan sukarela nie nak tlg org kan..makanya beliau manyak duit lorr...hee

my dad yg pakai lebai tu..n my mom yg tudung kaler kelabu cerah tu..tudung tu dia nak aku beli online kt dia..hee

sesi pendaftaran..aku dh bt keja aku..maka bg ajk len bt keja lak..biar suma bt keja..aku just pantau ja..hee

yg bercakap tu setiausaha sulit Timb.Menteri Industri & Asas Tani..
En. Zulfitri Yaacob

Penceramah..Tuan Haji Sabarani Ghazali..Pensyarah kolej undang-undang kerajaan & Perniagaan Antarabangsa di UUM..

peserta perempuan..

peserta lelaki lebey ramai..

nie lah ketua utk biro pendidikan..
puan umisofian..pengarah PTD di UUM..


Lom habis aktiviti nie..ketua krt kitorang dh soh aku list kn aktiviti seterusnya utk biro kitorang..ada dalam 5 aktiviti..katanya cemerlang kitorang bt..that why dia soh bt byk lg aktiviti..wpun dgr mcm adehhh..tp sronok bl ketua sronok n puas hati ngn keja kitorang..syabas jentera biro pendidikan..

p/s - ingin menjadi seseorg yg dihargai.....

No comments: