sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Thursday, January 8, 2009

Sejenak teringat Lagu dan Kenangan..

Korang mesti ada lagu2 kenangan korang kan?..

time sekolah menengah ada lagu kenangan..
time masuk U pun ada gak lagu kenangan..
time keje pun ada lagu kenangan..

mcm aku..tak terkira..yelah..lg umur meningkat,lg byk kan lagu kenangan kita kan...

masa aku sekolah menengah mmg byk la lagu kenangan aku..sb aku ni sekolah kat sek.menengah biasa & sekolah teknik..

time sek menengah biasa tu..lagu kenangan aku time tu..Sampai Hati nyanyian dari Spring..
masa tu aku form 1..time tu lagu tu menjadi kegilaan ramai la..yg tak frust pun suka gak..aku?..takde lah frust cinta..form 1 takkan nak bercinta lak..setakat admire kat org adalah..hehehe..
lgpun time tu mana lah aku reti nak melawa..bkn mcm bdk2 sekarang2..gi sekolah pun pakai lipstik,pakai blusher..isk..isk..

masa aku sek teknik yg paling byk lagu kenangan,sb apa tau...time ni ramai la lelaki yg cuba nasib tackle aku..pakat lah isi borang..hehe..
mcm2 lagu diorang bg kat aku..n lagu2 kenangan aku bersama rakan2 yg sampai sekarang kami berhubung..antara yg aku ingat lah..

1 - belaian jiwa
2 - mengintai dari tirai kamar - exist
3 - aku cinta padamu - siti nurhaliza
4 - apa saja - KRU
5 - one sweet day - mariah carey - ni lagu kenangan koir dari kelas Automotif..sedap suara
diorang
7 - Hotel California
8 - Bedroom - Nice Stupid Playground..

byk lagi lagu2 yg menjadi kenangan masa time sek.teknik tu..tp dah lupa la..

time aku study kat ILP..byk puisi2 yg org bg pada aku..hehe..org lelaki dulu2 jiwang tau..tp aku ni yg xnak trima..sebabnya masa tu aku setia pd bf aku..tp dia pun baru2 ni dah kahwin ngan org lain..jodoh xde la kan..masa tu tahun 1998..
setia pun..putus jg kan..itu lah tiada jodoh antara kita..

masa aku dok politeknik pd..byk juga lagu kenangan..time ni baru hati aku terbuka utk terima org lain setelah putus ngn bf aku tu..time ni thn 2000..
rakan-rakan pun best..walaupun dalam kelas hanya 3 org jer perempuan..maklumlah..kos mekanikal..lagu kenangan kami byk..tp aku lak lupa..
kenangan manis aku bila aku dilantik menjadi setiausaha Kelab Jabatan Mekanikal..besar tu...masa tu aku sem 2..akak2 senior aku tak dpt percalonan..mungkin masa tu aku ramai peminat lagi..hehe..

ada gak bebudak kos lain nak tackle aku..
tp tu la..waktu tu mana nak fikir nak serius ngn lelaki kan..sb masa tu tujuan kita belajar..
setakat kawan2 tu boleh lah..

aku start kecewa bila hati aku benar2 terbuka utk mencinta org..sakitnya hati..bila kita dah bersedia..kenapa perlu mereka kecewakan aku?...

bila mcm ni..mula terfikir..aku ni memilih ke?...aku ni trauma ke?..sikap aku ni teruk ke?..
walhal bila putus kerana lelaki tu ada girl lain..

mungkin juga aku ni terlalu menjaga hati org lain dari menjaga hati aku,sebab itu bila aku kecewa,aku akan rasa teruk...
mungkin juga sebab aku terlalu serius,take care,setia bila menyayangi seseorg membuatkan pasangan aku jemu?..tp bukankah itu adalah sikap yg baik?..
aku pernah buang utk tidak beri kepercayaan pd psgn,tidak mengharap padanya..tp pasangan aku lak mempersoalkan syg kah aku padanya,setia kah aku padanya..

apa lah aku ni melalut ni..
apa2 pun aku sentiasa merindui zaman aku 17-23...mmg time tu bahagia sgt bersama kwn2..bila fikirkan pada peminat2 aku (hehe),jika dapat diputar kembali..aku tak akan sia2 kan huluran perkenalan mereka..kerana aku telah melukakan hati mereka kerana biarkan mereka menunggu jawapan dariku..aku tidak sampai hati utk mengatakan tidak sudi,sebab aku tahu jika aku berada di tempat mereka,aku juga akan terluka..walaupun cara aku juga telah melukakan mereka..mereka pun ntah di mana..maafkan aku...

sebenarnya bukan isu rasa bangga bila ada ramai peminat..tp waktu itu cukup terasa diri dihargai..sekaligus keyakinan dalam diri tinggi..semua ni akan beri kesan kepada setiap perjalanan hidup aku..dalam keadaan bahagia,tenang,gembira tanpa rasa rendah diri..

tp sekarang keyakinan & semangat diri aku hilang sedikit demi sedikit hanya disebabkan lelaki yg tidak menghargai aku..kenapa dia begitu kejam?..jika benar dia tidak blh menerima aku seadanya..kenapa dia perlu memberi harapan,meluahkan rasa rindu,syg,cinta,padahal dia tak ikhlas..manusia sekarang dah tak kisah menyakiti hati sesama manusia kan..

kini umurku tahun ni sudah 29thn..terlalu byk aku lalui..suka duka kehidupan..aku juga punya pangkat status yg bg aku ia amat berat utk aku terima..& sukar jg utk org menerima aku...
Hanya pada Allah s.w.t aku serahkan segalanya kerana aku tahu setiap ujian yang aku terima, aku akan perolehi hikmah yg berganda..mungkin bukan sekarang..tp aku yakin padamu Ya Allah..

2 comments:

Admin said...

jemput ke forum pelajar dan alumni politeknik malaysia di http://www.mypolycampus.net

Anonymous said...

eh eh sama la kita 1 poly jugak...