sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Wednesday, April 1, 2009

Bersyukurkah kamu??

Ni aku amik dari blog adik aku..really2 buat aku tersentuh..bergenang gak air mata ni..Perempuan dalam gambar tu namanya Katie Kirkpatrick. umur 21 tahun.
Yang lelaki kat sebelah tu encik tunang dia, Nick. umur 23 tahun.
Katie disahkan menghidap kanser tahap terminal a.k.a final stage cancer. memang tiap-tiap hari berjam-jam dihabiskan dengan buat kimo je. even sebelum majlis berlangsung pun, Katie masih kena buat kimo, dan Nick selalu tunggu dia kat sebelah.Gambar ni diambil sejurus sebelum majlis kawin diorang, 11 Januari 2005 di US.
Sepanjang persediaan untuk majlis kawin diorang ni, Katie disuntik dengan morfin yang memang dah sebati dalam badan dia. Katie mengharung segala kesakitan, mana dengan beberapa organ dalaman Katie yang dah gagal berfungsi, Katie tetap berkeras nak join tunang dan keluarganya buat persiapan. dari baju kawin, dewan, jemputan, semuanya. dari mula persiapan, baju kawin Katie ni terpaksa kena adjust banyak kali disebabkan berat badan Katie yang semakin susut.

Mungkin pelik bagi orang yang tak tahu tapi inilah 'hiasan' wajib sepanjang majlis perkahwinan Katie dan Nick. TONG OKSIGEN - yang digunakan Katie sejak dia disahkan sebagai pesakit kanser tahap kritikal. Pasangan yang tua sikit tu ialah mak dan ayah Nick. Bahagia bila tengok anaknya berkahwin dengan kekasih sejak dari sekolah menengah lagi.

Katie, in her wheelchair with the oxygen tube, listening a song from her husband and friends.

Walaupun Katie gembira di majlis tu, tapi ada masanya dia terpaksa duduk dan rehat kejap. Penyakit kanser buatkan dia tak boleh berdiri lama-lama.

Katie meninggal dunia lima hari selepas majlis perkahwinan ini.

//senyap//.

bergenang air mata aku baca kisah ni. memang, kita sebenarnya yang bikin hidup itu rumit. itu masalah,ini susah,itu renyah.
sebenarnya bahagia itu mudah saja nak ditemui kalau kita ikhlas. masalahnya kita selalu tak puas dengan apa yang kita ada, kan? seratus kita dapat, merungut mahu seribu. cincin silver yang dihadiahkan, menceceh di belakang mahu emas putih.
wajarnya, kita hargai dan syukuri bahagia yang sedikit tu.
sebab, apa janjinya kita mampu kejar bahagia banyak yang di depan, di awangan itu?
apa janjinya kita akan lapang dada walau kita sudah peluk bahagia yang kononnya lebih besar itu?
entah-entah nanti tidur tak lena bimbang kekasih kaya dan hensem tu dicaras model seksi. entah-entah nanti tak keruan pasang bodyguard keliling rumah bimbang wang berjuta dalam laci dirompak.
=)
sesungguhnya bahagia itu subjektif. dan hidup itu singkat. sangat singkat,sebenarnya.

"Life is short
Break the rules
forgive quickly
kiss passionately,love truly
laugh constantly
And never stop smiling
no matter how strange life is Life is
not always the party we expected to be
but as long as we are here, we should smile and be grateful."

No comments: