sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Friday, July 10, 2009

Kesabaran,kekuatan & Ketabahan diri..

Bicara tentang kesabaran...saya telah lalui dengan penuh dengan kekuatan dengan melihat anda berdua yang tiada punya perasaan yg dia kata anggap saya sebagai kawan...
sedangkan sebagai kawan perlu jaga hati kawan kan?..
Tapi..walaupun anda berdua menyakiti hati saya hanya setelah baru beberapa hari saya dikecewakan oleh dia..ada anda berdua fikirkan perasaan yang dia kata saya ni kawan dia??..TAK..Sebab apa?..sebab anda berdua tidak ditempat saya & bangga membuat hidup orang lain kecewa..
saya takde lak nak melenting bila melihat anda berdua berbangga menunjuk2 keromantikan anda berdua..
sebab saya perlu tabah & sentiasa saya ingatkan diri saya itu blog anda..
jadi , kenapa perlu anda nak pertikaikan apa yang saya buat..kenapa perlu takut merasa bf anda diaibkan jika anda merasa bf anda tu baaaaikkkk?..Tak matang la bertegang hanya kerana seorang lelaki yang anda bangga2 kan tu..
Lagipun terang-terang saya nyatakan ia hanya sebagai kenangan saya..
kenapa perlu merasa tercabar/terancam sedangkan anda sudah bahagia..
Matang?..isk2..saya rasa jika seseorang tu boleh menjaga perasaan orang lain, jujur & bertanggungjawab atas apa yang dia buat tu baru nama seorang yang matang...
Anda mengutarakan pada saya perlu ke beritahu satu dunia tentang apa yang saya alami..Itu anda mengatakan saya tidak matang???
Sedangkan itu anda mengatakan diri anda juga..jika anda bahagia ngan dia,perlu ke beritahu satu dunia?..itu matang ke???? Jadi, sebelum kita menuding kesalahan/mangata pada orang lain..kita kena lihat diri kita dulu...
Terasa?..Tak lak..cuma entry ni untuk menjelaskan entry anda..
Jika anda dan dia nak buat apa pun..buatlah..anda sudah berjaya kan..so, kenapa perlu nak baca blog saya sedangkan anda sendiri kata anda tidak kenal ngan saya..kenapa perlu nak menyemakkan blog awk utk saya?...

Ini antara saya & dia..tp anda yang lebih2 nak marah kenapa?..sedangkan saya sikit pun xda niat nak bertegang ngan anda..ini kisah saya & dia..Pasal lelaki sorang tu pun, anda sanggup nak bertegang ngan saya..matang ke tu?..
awak dah berjaya bahagia ngan dia..anda bangga mempamerkan dia..dia juga bangga tanpa fikir perasaan saya yang dia kecewakan..kenapa perlu takut sampai nak meluahkan semua tu??
sedangkan saya buat hanya untuk kenangan saya..itu niat saya..

Hak?..semua yg bernama manusia ada hak untuk buat apa yang dia nak buat kan..begitu juga saya..saya ada hak untuk buat apa saja saya nak buat..saya tak perlu kena ikut arahan dia..dia siapa ngan saya??..

Tapi ini diri saya..saya tahu apa yang saya rasa nak buat..begitu juga anda..
Anda nak gelak kan saya..nak fikir apa jew tentang saya..anda rasa diri anda hebat & bagus memiliki dia..its up to you..teruskan..
ini blog saya..hak saya..
itu blog awak..hak awak..
jika anda & dia tak suka..tak perlu baca blog saya..
sekarang baru saya sedar..manusia seperti dia tidak perlu dibuat kawan kerana sebagai kawan, kita perlu menghargai perasaan kawan..bertanggungjawab atas setiap kata & perilaku yang dilafazkan..Jika sebagai kawan pun takleh nak hargai & lari dari tanggungjawab...apatah lagi di masa depan sebagai suami...Wallahulam..

Tapi saya sentiasa mendoakan saya dikurniakan kehidupan yg baik2..doa untuk dia berubah & bertaubat sebelum terlambat..semoga dia sedar setiap kesilapan dia..

Setiap manusia ada buat salah, tp perlu ke lari dari kesalahan dengan meletakkan kekecewaan kepada orang yang pernah membahagiakan dia?..
saya tak kata saya baik..tapi tiada salahnya saya cuba berubah untuk menjadi baik & sekaligus saya nak orang sekeliling saya juga baik sikapnya..


Rasulullah s.a.w sendiri pernah bersabda..Tiada yang boleh berubah melainkan kaum itu sendiri yang berubah..



Allah s.w.t tidak memandang/menilai rupa & harta hamba2NYA..Tapi DIA memandang/menilai akhlak & amalan hamba2NYA..


Maafkan saya..tp saya juga punya maruah & harga diri untuk membela diri..saya juga ada hak untuk bersuara..

No comments: