sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Friday, October 30, 2009

Pisau Cukur


Filem Pisau Cukur akan berada di tayangan pada 5 November nie..
mcm promote lak.. :)

tp bukan saya nak cite pasal filem nie..
cuma nak kongsi ngan korang mengenai Pisau Cukur..
bukan alat pisau cukur ye..
tp orang2 yang menjadi Pisau Cukur...

mungkin disebabkan ekonomi kita yang xmenentu nie..
ramai manusia yang menjadi Pisau Cukur..
dgn tujuan utk keselesaan hidup sendiri..
tp perlu ke menganiaya hidup org demi kepentingan diri sendiri??..
hrrmmmm.....

mungkin ramai yang beranggapan Pisau Cukur nie sinonim ngan perempuan..
tp mungkin korang tahu @ tak tahu yang mana sekarang nie..
lelaki juga berpotensi untuk menjadi Pisau Cukur..
bahkan lebih hebat dari perempuan..

apa yang saya cite nie bukan cite kosong..
tp atas pengalaman saya sendiri & rakan..

kebanyakan lelaki Pisau Cukur nie..mereka nie licik tau..
tidak mcm perempuan kena bt mcm2..
utk mendapat kepercayaan dari lelaki n dpt apa yg dia nak dari mangsa..
mcmn cara tu..
saya xpasti sebab lain org..
lain caranya kan..
yg pasti..
im not Pisau Cukur k...

lelaki Pisau Cukur nie xperlu modal banyak utk suma nie..
memula kwn jew dia `trpaksa` keluarkan duit utk kaburkan mata perempuan nie..
tp bergantung gak pd perempuan tue..
kalo ssh nak lembut..
lama lah lelaki Pisau Cukur nie `trpaksa` keluarkan duit..
modal paling penting yg xperlukan duit..
adalah ayat manis..pandai bermadah..lain kata romantis lah..

confirm kebanyakan wanita2 nie akan cepat cair..
yelah..org kata..
perempuan nie mcm kerak nasi..
walau sekeras mana pun..
kalau direndam air lama2..
lembut juga..
i2 yang diambil kesempatan oleh lelaki Pisau Cukur aka lelaki yg xguna nie..

biasalah...
cerdik mana perempuan nie..
kalau dah cair nie..
confirm lah sayang sgt2 kan..
bila dah sayang nie..
sgup lakukan apa saja utk org yang dia sayang..
haaaa....time nie lah si lelaki Pisau Cukur amik kesempatan..

apa ja yang dia nak..mesti dapatlah..
xdpt byk pun..sikit pun jadilah..
nti2 minta lagi kan...
sampai lah si lelaki Pisau Cukur nie..
berjumpa yang perempuan yang lebih dari kaya dari mangsa nie...
apa lagi..
si lelaki Pisau Cukur nie tetiba lah buat hal..
ada jer xkena..
tetiba suma punca perpisahan nie salah perempuan..

so,putuslah sudah kasih sayang yang palsu oleh si lelaki Pisau Cukur nie...
maaflah pada yang terasa@xsetuju ngan pendapat saya nie...
saya cuma nyatakan atas dasar pengalaman saya & rakan...
suma nie dijadikan pengajaran..
supaya tidak tersilap utk cepat mudah percaya pada orang..

tp..mmg lumrah alam..
bila dah sayang nie..
dalam dok xcaya..
akan terbit juga rasa percaya..

@bila kita xcaya lak..xsayang sgt..
pemangsa nie pandai jew..
berusaha bt kita jadi caya n sayang dia..
tp..
bila kita dah percaya & sayang kat dia..
eh2..tetiba kita ditinggalkan..
camno tu???...

kesimpulannya..
pada kaum perempuan & lelaki..
xperlu lah menjadi Pisau Cukur..
dptlah sesuatu dgn usaha anda sendiri..
hina ke kalo korang bukan dari golongan org2 kaya aka ada byk duit??..
biar dihina org..sakit mmg lh sakit..
tp sabar lah..Allah s.w.t tak tidur..
Dia akan bantu hamba2Nya..
cuma kita jgn dihina oleh Allah s.w.t...
biar miskin harta..
tp jgn miskin amalan kat Allah s.w.t..

"harta mmg perlu dicari..tp bukanlah hidup demi harta..
kita hidup utk beramal kepada Allah s.w.t..i2 lah harta bekalan hakiki kita di akhirat kelak..."





p/s - pada mereka2 yg terlibat dlm `menyukur` orang nie..byk2 lah fikir..mmg korang senang n bahagia skrg..tp korang fikir2 lah..Allah s.w.t tu Maha Mengetahui..DIA pun xde nak tgu2 dah..skrg bayar cash...kalo terlepas pun..mcm korang xmati kan!!..so,takutlah ngan Allah s.w.t...

4 comments:

nabilah_2908 said...

sy setuju sngt pasal ni...sy pun hampir2 terkena...tp masih lagi dlm status kawan...konon dia ceritakan tentang kisah hidup dia yg susah...minta simpati...mula2 dia mnta tlg topupkan...thn minta pnjm duit lak...bila sy tak layan..mula la dia nk maki2 bagai...huh..!!

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

nabilah - kalo blh..elakkan dik..bukan apa..nti diri sendiri yg merana..sakit dik..dah la ditipunya duit kita..hati nie sakit lagi sebab dia men2 kan perasaan kita..tp tu la..org2 mcm nie..mmg sejak azali xde perasaan..dia ada perasaan pun utk kepentingan diri dia ja..dh sb manusia pentingkan diri sendiri..mmg payah la nak berubah..

sI tEDI said...

yup! lelaki pun ramai yg pisau cukur.. hidup atas kesenangan wanita.

macam kat opis aku ni ada staff yg sara suami dia. WTH kan..jantan macam tu tak payah kawen patutnya...

tp sayangnya pisau cukur ni selalu di kaitkan dengan wanita.. erhMmm.. x dapat di nafikan juga

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

si tedi - dia kahwin sb tujuannya itu lah..nak hidup senang tanpa susah payah...
tu lah..nape diorang xbt cite lelaki nie yang paling terror jadi pisau cukur?!..
rasanya sb pompuan yg mulakan kot jadi pisau cukur..so,sampai ke sudah anggap pompuan jew yg salah..
kalo korang perasan..kes2 gaduh laki bini..salah laki tu di anggap normal..kalo salah pompuan tu hbs satu dunia di canang..dikutuk..padahal as husband n wife..mn ada peraturan yg laki salah xpe..pompuan salah xleh..ini tidak adil!!