sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Wednesday, December 30, 2009

Kekeliruan Sarah...Cik Zan tolong jawab kan..

Soalan yg Adik Sarah tanyakan bila pagi tadi seorang DJ di Sinarfm memberi pepatah begini...


"kalau nak jadi orang, janganlah jadi org baik yang jahat, tetapi jadilah org jahat yg baik...


Ini yang akak faham & boleh jelaskan...

JANGAN JADI ORANG BAIK YANG JAHAT :

dari segi wajahnya yg hensem/cantik..kata2 nya penuh budi bahasa & berbunga2..perwatakan & bila dia berbual ngn org..orang akan senang ngan dia..sb sumanya nampak sopan..lemah-lembut..peramah..

tp sebenarnya bila sampai keadaan contohnya keadaan terdesak@dia sudah jumpa something yg dia nak selama nie..dia akan menjadi seorg yg paling jahat..lebih jahat dari org yg sebenar2nya terang2 jahat..hinggakan ada org sekeliling yg terima kejahatan dia tu xley trima kenyataan dia sebegitu teruk jahatnya..

JADILAH ORANG JAHAT YANG BAIK :

walaupun wajahnya garang..bengis..tak cantik/hensem..wpun kata2nya kasar..menyakitkan hati..tidak pandai memujuk dgn kata2 indah@ayat bunga2..kerana mereka bersifat tulus..jujur berterus-terang..tetapi org sebegini bila keadaan terdesak@mendapat apa yg diingini..mereka akan lebey menghargai sesuatu itu..


Jadi..siapa yg anda ingin pilih...

1) mereka yg punya kata2 indah tp tidak tahu menghargai@dgn kata lain seorg yg berpura2 baik dgn bertopengkan kata2 indah,bunga2an & muka penuh dgn `kebaikan`...

@

2) mereka yg tiada daya penarik..berterus-terang dgn tidak pandai menyusun kata2 bunga2an..kerana mereka tulus & jujur..bila mendptkn sesuatu..mereka menghargai dgn kata lain tidak sesekali akan cuba mencari helah@menipu...

~ TEPUK DADA..TANYA LAH IMAN ANDA~


Yang inDah DaTanG DaRi Allah s.w.t...YanG BuRuK DaTanG DaRi DiRi saYa sEnDiRi....

4 comments:

Fahim 'n Alin said...

betol!
samat tawon bawu..
berazam tuk jd lbey kacak..

meh singgah ad entry baru..ahaha

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

p.cik - maceh sb setuju pendapat cik zan..selamat thn baru..celebrate kt mana?..cik zan celebrate kat bukit bintang..nie dh hbs msk breakfast..pas2 jap gi ke melaka..jln2.. :D

Fahim 'n Alin said...

pakcik selebret kat putsal je..

men futsal dr 11pm 2009 smpai 1am 2010..

kool dpt men putsal setawon..hehe


kne tag!

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

p.cik - wahh..ok gak tu..dpt sihatkan badan kan..xpe..cik zan bila dh cuti panjang..malasnye lahai nak start keje..huhu