sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Tuesday, December 1, 2009

lirik yg bt kita sedar yg hebat/bangga mana pun kita..Allah s.w.t lebih hebat & berkuasa..


Bila izrail datang memanggil..
Jasad terkubur di pembaringan..
Seluruh tubuh akan menggigil..
Terbujur badan dan kedinginan..

Tak ada lagi gunanya harta..
Kawan karib sanak saudara..
Jikalau ada amal di dunia..
itu hanyalah pembela diri..

Janganlah mahu dikenang-kenang..
Engkau digelar manusia agung..

Sedarlah diri tahu diuntung..
Sebelum masa keranda diusung..

Datang masanya insaflah diri..
Selimut putih pembalut badan..

Tinggal semua yang dikasihi..
Berbaktilah hidup sepanjang zaman..




p/s - selalu kita terlalu bangga dgn apa yg ada hingga sampai sgup menabur fitnah,menganiaya org lain & menyakiti hati org lain..
sdgkn kita lupa..ia belum tentu utk kita & ia hanya utk sementara..kerana suma percaturan ditentukan oleh Allah s.w.t...
kenapa perlu menyakiti,menganiaya,menabur fitnah & menzalimi sesama saudara islam?? Fikirkan lah..adakah kamu mahu mengisi hidup kamu dgn suma ini???..
ingatlah..setiap apa yang kita lakukan..Allah s.w.t lihat & timbangkan...
Allah s.w.t tidak tidur..takutlah balasan Allah s.w.t...
~yang baik datang dari Allah s.w.t..yg buruk dari diri saya sendiri~

2 comments:

Fahim 'n Alin said...

nak ikotkan.. kite sekecik 1 sel je..

nothig klo nk d bandingkan dgn Yg ats sne..

huhu

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

p.cik - tul tuh..tp tuh la..ada 1/2 manusia yg bangga sgt dgn apa yg ada..fikir mcm diri tu xkan mati ja..sampai sgup sakitkan hati org len..fitnah mcm2..aniaya org..kalo solat tp msh dok bt perangai mcm ni tu kira mcmn ye?? Nauzubillah..