sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Thursday, December 10, 2009

Nape 1/2 lelaki jenis TAK GUNA???!!!

entri kali nie panjang ye..

Dialog : perempuan kaler pink..laki tak guna kaler oren ye..

LELAKI BUJANG


Situasi 1
Seorg lelaki yg merasakan dirinya ensem dh kantoi ngn gf dia yg dia ada skandal ngn pompuan lain..

Gf yg teraniaya : kenapa hubby tergamak tipu sayang mcm nie??hubby janji
mcm2..sayang..cinta..nak kahwin ngan sayang lah...janji kat mak ayah syg lg..

Lelaki TAK GUNA : Hubby btl2 minta maaf sayang..Hubby sayangkan sayang..tp hubby pun tak tahu kenapa hubby jadi mcm nie...(wtf??!!)

setelah beberapa hari....

Gf yg teraniaya : so, apa keputusan hubby? (siyes..she is try to be strong wpun sakit sgt..)

Lelaki TAK GUNA : Hubby pilih dia..dia tak memaksa mcm syg..dia fhm hubby..Syg bt hubby tertekan...(pulak...dia yg kantoi..kita disalahkn??punyalh ego dia nie)lgpun sbnrnya hubby kenal dia dulu seminggu awal dari syg..(apakah ini?!!)

Gf yg teraniaya : kalo dh kenal dia dulu..nape beri hrpn..janji mcm2 kat syg??

Lelaki TAK GUNA : maafkan hubby sekali lg..hanya itu yg mampu hubby katakn..hubby pun xtahu nape..(caiittt)

(wahhhh...masa belum kantoi..dok bermadah cinta ngn gf teraniaya nie..
gf nie lah dgr laki nie cita mslh dia..cita dia bt aktiviti itu lh..ini lh..
gf teraniaya tu lh bulan dia..bintang dia..dia yg terhegeh2 meraih cinta dari gf teraniaya tu..
bl gf tu tak caya dia..majuk..bl dh caya kt dia..bt mcm nie lak..
kata gf nie lah segala2nya..
tgk pengantin..dok bayangkn kahwin berdua..piiraahhh..pas2 siap berjanji mcm2..bkn pada gf yg teraniaya jer..siap kat mak ayah gf teraniaya tu...apakah itu???

************************************************************************************

Situasi 2

Pasangan yang baru mengenali hati budi...si lelaki nie yg katanya suka n syg ngan pompuan nie..tp dia byk kali dh dok bt salah yg sama..perempuan nie byk kali bg peluang..tp kali nie trg2 melakukan kesilapan...bl si perempuan nie tgr..baru nak ngaku..tp sebelum ngaku tu..dia siap ungkit kisah silam perempuan tu..perli habis kat si perempuan nie dulu..

si perempuan : nape ye awak dh terang2 bersalah..tp leh lak ungkit2..perli2 saya ye??..

si Lelaki TAK GUNA : ye ke?..im sori..tp as human being..im just explain..(wah..alasan sguh
baiiikk...baiklah sgt!)

si perempuan : Explain??..itu mengungkit k!!!!

si Lelaki TAK GUNA : terpulanglah pada awk..thanks for everything...

senang kan??..itu ke katanya suka..sayang..terima seadanya???nie suma berbalik pd keikhlasan,kesungguhan n keegoan diri...

************************************************************************************

LELAKI SUDEY BERKAHWIN


Situasi 1
Si suami nie dah kantoi ada skandal ngan perempuan len..

si isteri : (nada sedih)...sampai hati abg buat saya mcm nie..apa kurangnya saya abg yg abg sgup
cari perempuan lain..

si suami TAK GUNA : Maafkan abg..tp abg sygkan dia..abg tak sgup berpisah dgnnya..
(nada merayu)


si isteri : tak cukupkah layanan saya pada abg?tak cukupkah anak2 kita yang nak dekat
sedozen tu?

si suami TAK GUNA : cukup mmg lh cukup..tp...abg nak rasa ` jagung muda` jg..(bercinta ngn org ke jagung..caiitt)..lgpun dia keje..gaji mahal woo..lgpun suami kan blh kahwin 4..

si isteri : abg mungkin mampu dari segi batin..tp kalo tak kerana gaji saya..kita suma tak makan
tahu tak??..nak harapkan abg..keja kejap2 brenti..keje tu xstandard lh..xglamer lh..gaji
ciput lh..tak malu ke hidup bergantung pada isteri??

Terus si isteri kena belasah ngn suami TAK GUNA tu....hrrmmmm..

*************************************************************************************


Situasi 2

nie pun kisah si suami kantoi gak..si isteri dpt tahu dari hp si suami...

si isteri : (pegang hp husband) siapa abg bersyg2 nie hah???(sambil menyinting bajunya tanda xpueh ati)

si suami TAK GUNA : (dgn selamba) abg terpaksa layan dia nie..abg pun tak fhm kenapa dia sukakan abg..abg dah ckp kt dia..abg dh kahwin..dh ada anak ramai pun..tp tu la..suami syg nie kan hensem mcm Cristiano Ronaldo..(wekkkkkkkk...:P)

si isteri : kalo abg tak layan..takkan jadi kan..

si suami TAK GUNA : Ya Allah syg nie...Sumpahhh...(sgup men sumpah2 nie ye..)dia jer srg2 terhegeh2 kat abg..abg tak nak lh ngan dia..abg kan cintakan syg..masa kita bercinta tu..mcm nie
gak..ada jer org nakkan abg..tp abg tetap ngan syg kan2x..

(padahal masa bujang..dia nie BUAYA DARAT besar..yelah,dgn janji2 manis,bg harapan mcm2 kt pompuan..tp tipu jerr)..

di hari yang lain...

Perempuan skandal : ayang..nape baby xley nak call ayang..i rindu tau..

si suami TAK GUNA : baby sayang...u pun tahu kan wife i tu..garangnye lahai..leh meletup rumah..kena cover lh..tgu i call je eh..

Perempuan skandal : ayang nie btl ke nak kahwin ngn i nie?..kalo tak..i cari org len (nada
majuk)..

si suami TAK GUNA : jgnlh mcm tu baby..of coz lh i nak kahwin ngan u..u sabar sikitt lg..i pun sbnrnya mmg dh xtahan ngan singa tua tu..(sgup kata bini dia singa tua..huh!)..

si isteri : ok...tp baby tak nak jadi no.2 k...u kalo nak kahwin ngan i..u mesti cerai ngan dia..

si suami TAK GUNA : utk u baby..i sanggup sayang..jom sayang...(nada sangap sb gatal tu mmg dh gatal,kalo tak,xde lh berskandal2 nie kan??)..

so,mcmn ye??kat isteri..salahkan skandal..kat skandal..kutuk gila khinzir kat bini..apakah ini?


KESIMPULAN :

Memang banyak lelaki yang TAK GUNA..TAK GUNA yang pelbagai..yg pastinya mmg akan menyusahkan@menyakitkan hati perempuan...
yelah..dh nama pun kat dunia nie ada perempuan & lelaki..sakitkan hati msg2 jer lh kn...
wpun skrg nie dah bertambah jenis..korang paham lh kan..
mungkin jg yg bertambah jenis nie sb sakit hati ngan pasangannya..wallahualam..
tp mereka tetap LELAKI dan PEREMPUAN..




p/s - tetiba mood nak ngata kaum lelaki lak...bkn nak kutuk..ayah n abg aku pun laki..just nak sedarkn kisah2 kehidupan yg mmg ada berlaku..kisah 1/2 lelaki..kebanyakkan je yg TAK GUNA..bkn suma,so,kaum2 lelaki..jgn lh menyentap lak...ini hanya sindiran yg sihat..utk menyedarkan..kalo xsedar gak...lantak korang lh..diri korang kan..tp ingat satu jer..Allah s.w.t tu akan balas kejap jer kalo korang bt jahat kt org len..

4 comments:

Fahim 'n Alin said...

panas entry ni..hehe

agak2 pkcik tgolong ke kat yg xgune 2..

op kos la tidak..hoho..pkcik yakin ley setia..aminnn

kak jan jgn igt cte lame da

DaZzlingLilLy said...

tu lah kekadang laki ni ikut nafsu ja lebih..geram!..tak nafi la ada jugak yg baik,tak semua jahat..

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

p.cik - mmg panasszz..hehe..itu cik zan tak tahu la p.cik..kena tanya diri sendiri..hope p.cik akan kekalkn kesetiaan p.cik tu ye...
xde la ingat..cuma terkenang jap..tp cik zan dh ok..cuma nak share ngn kwn2 jer..

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

lily - tul tu..xsuma jahat..tp nak jumpa yg baik tu ssh..kalo ada baiknya..mesti ada jahatnya jg..