sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Wednesday, May 26, 2010

Rezeki Allah digunakan sebaiknya...

1st nak cite yg smlm jap..


Sedang khusyuk aku membuat kerja..datanglah 2 org salesman mempromote kn barangan nya..
aku terus menyelak & membaca dgn khusyuknya..tertarik lak aku..sb ms kegemilangan kehebatan aku mengingatinya adalah di zaman sekolah..bila exam..minta detail 2org..aku hentam sampai 5org..punyalah hebat ingatan aku ketika itu..
buku itu adalah...
Sejarah & Perjalanan Rasululullah s.a.w..
Tebal gilerr ok buku ini..cite dari moyang dier hinggalah ke akhirnya..serius aku gitau..bila dah meningkat ke usia nie..ingatan aku pada Rasulullah makin menipis..so, aku beli utk ingatkan kembali..wpun aku akui..aku xblh nak habiskan bacaan nie dlm ms yg singkat..sb tebal sesangat okk..tp bg aku..biar kita baca sikit2..asalkan kita faham kan..
lgpun aku pikir..baju@beg@lelain blh aku beli mahal2..takkan utk pengetahuan ttg Rasulullah s.a.w takkan aku berkira kan..sementara ada duit nie..xpe lah..manalah tahu kalo ada rezeki..blh aku ngajar anak2 aku nanti..hee
aku paling+++ nak menjadi sabar seperti Rasulullah s.a.w..mmg lh xblh 100% sb dia Rasul kan..tp seboleh mungkin itu yg aku nak..
dpt free cd budak yg azan kat tv tu..namanya Ahmad Saud..dia baca surah An-Naba` hingga surah Al - Nass..

nie cite ari nie lak..

nie pelbagai jenis buah mempelam..antaranya..haruslah harum manis..pelam cokenan..pelam susu..satu jenis lg lupa lak aku & limau bali..smlm beli durian..jd,mlm nie makan bersama pulut la kan durian n mempelam2 ini..

sampai jer umah..pemasangan aircond xhabis lagi..yg pastinya bilik aku sudah siap dipasang..tinggal bilik mak ayah n adik2 aku..
bukan apa..skrg kn panas..badan pun jd gatal2..jd..terdorong gatal juga utk pasang aircond..hee

betapa gigihnya aku menyusun duit ini okey...tp akhirnya ia bertukar tangan kepada tokey aircond tersebut..

ini di bilik aku..dinding kaler light purple..langsirnya kaler purple+putih gak..tp dibasuh..jd trpaksa pasang langsir kaler len..



p/s - sentiasa mencuba mencari jalan keredhaan Allah s.w.t..


No comments: