sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Sunday, October 4, 2009

Tujuan Hidup....


Apa sebenarnya tujuan kamu hidup?...
Adakah mahu menguasai dunia?...
Mahu memiliki semua yang ada?...
Mahu disanjung tinggi?...
Mahu perhatian?...
Adakah ini kepuasan kamu untuk hidup?...

Jika ini adalah tujuan hidup kamu...
Itu pilihan kamu...
Tapi kamu terfikirkah bagaimana cara kamu perolehi semua itu?...
Adakah menguasai dunia dengan menggunakan rasuah?...
Memiliki sesuatu dengan merampas @ mencuri hak orang?...
Disanjung kerana kekejaman kamu dalam diam?...
Menjadi perhatian dengan sanggup menghancurkan hidup org lain?...

Jika ini hasil yang kamu perolehi...
Ketahuilah..ia takkan kekal lama...
Allah s.w.t tetap membalas setiap kebaikan & kejahatan kamu...

Hidup ini memang hanya pinjaman...
Tapi perlukah kita mengisi meminjam dengan cara yang salah?...
Mementingkan diri sendiri hingga merosakkan hidup orang lain?...

Kamu mungkin hebat di pentas dunia...
Kamu perolehi semua apa yang kamu mahu...
Tanpa perlu bersusah payah...
Tapi kamu perlu sedar..
Ini adalah salah satu ujian Allah s.w.t kepada kamu...
Supaya tidak menjadikan kamu kedekut,lupa diri,
tamak,sombong,
tidak tahu menghargai & menghormati hak orang lain...
Malah mahu kamu sentiasa bersyukur...
Membahagi-bagikan kepada mereka yang memerlukan...

Setiap manusia ada penilaian tersendiri...
Dalam merealisasikan hidupnya dengan tujuan masing2...
Asalkan kita tidak melupakan DIA yang satu...
DIA sentiasa memerhatikan kita...
Walaupun secubit pahala & dosa kita pun...
DIA tetap ambil kira...
Inikan pula sebesar2 pahala & dosa kita...
Untuk pengadilan di Hari Akhirat...

Semoga kita menjadi hambaNYA yang benar2 soleh & solehah...
Amin..Amin..Ya Rabbal`alamin...

8 comments:

Fatt Chin Choy said...

berbuat jahat balasannya jahat kan

p.s: gambar kereta kat tepi tu mcm terserempak pulang beraya hari tu. ko menuju utara kan?

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

ah fatt - yup..berbuat jahat memang pasti dibalas jahat..cuma lambat n cepat jew..kita sebagai hambaNYA hanya mampu berdoa keadilan itu akan datang...

p.s - uiks..chek mmg org utara..tp kalau kerap berulang pun dari perlis ke kedah jew..xpun dari penang ke kedah..pelanduk 2 serupa kot.. :)

chipsmore said...

sabar sabar...
semoga anda tabah dalam menjalani ujian Nya ;)

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

chipsmore - insyaAllah dik..errmmm..xkuat lg sebenarnya..anyway..thanks sudi sgah.. :)

b'dol plangi said...

tujuan idop haku plak..

ermm..

nak jadik juwara AF8 la..

lalala!

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

bdol - suara ko sedap ke?..lg 1..ko kena ensem baru org AFUNDI ko..kalau xensem..payah la..awal2 dh kena keluar..huhu

chipsmore said...

kuatkan lah diri anda...sekuat badang...hehe :)

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

huhu..kalau badang kena ratah muntah owg..xsanggup..tu sb xkuat lg nieh..adeh..derita atas kebahagiaan org..sanggup diorang ye..