sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Tuesday, May 4, 2010

aDa aPa DenGaN aDaMaYa??


Ramai org dok cite psl cite Adamaya nie..aku pun nak cite sb aku mmg peminat setia cite nie..
Yang menguatkan hati aku utk terus terpacak kat depan TV adalah kerana Adam..bukan sebab dia Sein..bukan juga sebab dia hensem(wpun mmg hensem pun)..
tp disebabkan karektornya..Terbaek okeyy!!
Bagi aku lelaki cukuplah berserderhana seperti Adam nie..Antara karektornya yg aku nampak..
1 - Matang..
2 - Bertanggungjawab (dh buat salah..ngaku n tgungjwab setiap kata..janji yg telah dibuat ye...)..
3 - Tenang aka sabar (jgn awal2 jer sabar..dh lama kwn/kahwin trs hilang sabar/tenang..)
4 - xperlu kata2 manis (sb romantik pun kalo penipu tu pnh panggil aku cinta hatiku..sygku..hanya padamu..rindu..nk kawen lh..ari2 ckp syg n cinta sepenuh hati..Tp CURANG n TIPU jg..
5 - Suam2 kuku jer romantik (xperlu gagah jd penyair kalo kt sekolah xamik sastera@bahasa melayu anda setakat lulus ye..)
6 - Caring - (ni pun dah terbaek utk tunjuk diri tu romantik..perbuatan n kata2 (ayat caring ye bkn ayat bunga2) dh blh bt pompuan senang hati ye..)
7 - Tak EGO - (Jgn pompuan majuk ko dok keras jer..pastu siap ko nak angin kat dia..kim salam la laki cehgini)
Selain dari karektor Adam yg buat aku melekat nak tgk cite nie adalah seperti di bawah..Nama budak nie..Mia Sara..bagi aku dia comeyll sangat..


p/s - muhasabah diri...Istiqfar...

8 comments:

NenekPenne said...

i tak sempat tengok kat tv..sampai rumah jer 8.30 malam...
nak godek2 tengok kat internet..line slow...

tapi tulah kadang2 kita terpikat dgn seseorang kerana sifat nya bukan kerana handsome atau kaya atau segala2nya.. tapi kalau ada tu lagi baguslah..its a bonus... kan cik zan kan...

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

i pun kadang2 ter miss gak..so,i tgk kat online tv3 jer la..

yup..kadang2 muka pecah rumah..tp ayat dier makaii manis..xpayah taruk gula..tp kalau ayat manis..tp dia setia n bnr2 syg n jujur kat kita..its ok..

tp mmg susah nak jumpa lelaki hensem..tp cukup karektor mcm Adam tu sb yg rs diri mereka hensem kebanyakannya mereka nie playboy..mereka akan cari pompuan yg btl2 perfect ngn selera mereka sb bg mereka..muka mereka tu leh dpt ngan mudah pompuan..

mcm2 manusia skrg nie..sampai xpsl2kita kena sekali..walhal trg2 salah org lain..ntah la..

NenekPenne said...

sabor jelah cik zan oi...

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

yup..bersabar jer yang mampu...

shida said...

tp ada ka lelaki yang mcm tu. tambah2 org melayu...
suka tgk cara dia.. tp tak dayuskah dia... biar bini keluar ngn org lain... cool gila.heeeeeee

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

shida - bg pendapat k.zan la..karektor Adam nie ditunjukkan sebegitu rupa nak tunjuk yg dia seorang yg matang..
mmg la sapa2 pun akan marah kalo tgk pasangannya kluar ngn bukan muhrimnya..
ok..kalo Adam nie mrh2 kn Maya..sedangkan dari awal lagi Adam tahu Maya kahwin ngan dia terpaksa walaupun tempoh perkahwinan tu dah 5thn..tp bila soal cinta..susah kita nak tafsirkan bila hati penuh dengan cinta & kenangan2 manis yg xblh dilupakan..nak pula tgh2 syok2 bercinta..kena putus..

Adam tahu kalo dia berkeras iaitu marah2 Maya..tengking2..ia sebenarnya akan mengeruhkan keadaan ada la..

sebab kalo Shida renung blk..manusia nie..sapa2 pun..makin kita larang/makin benda tu nampak xbetul/salah..makin ramai org melakukannya kan??..

Adam xnak keruhkan keadaan,bukan bermaksud dia relakan isterinya buat begitu..dia nak isterinya renung dalam2..patutkah seorang isteri membuat kelakuan begitu..
lgpun Maya dah besar..yg sebenarnya blh berfikir..tp dah hati tu penuh ngan cinta pada Dani..telah membutakan mata & sengaja mematikan hatinya n otaknya utk berfikir betul/salah kah dia melakukan begitu..

Walaupun k.zan nie xde pengalaman sendiri..hanya pengalaman rakan2..nie lah pendapat k.zan yg xseberapa nie..apa yg k.zan nampak adalah dlm rumahtangga yg penting..Kesabaran..Tolak ansur..jika salah seorang tu salah..bg masa padanya utk berubah..bukan menghukum.. :)

renung2 kan..sama2 lah kita dekatkan diri kita pada Allah s.w.t..mudah-mudahan kesabaran bercambah dalam hati..InsyaAllah..

NawalZamrose said...

mmg adam nye character terbaek lah.tapi tak sempat tgk.sekali-sekala je tgk.hehe.
bgs kalau ade lelaki mcm adam.tapi ssh nk jmpe.Lagi-lagi tang EGO tue.hmmphh.

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

nawa - firstly..thanks sudi jengok blog sy yg xseberapa nie n tinggalkan komen..
yup..susah dik..kalau senang..xde la pompuan2 nie byk lg bujang n xde la kes cerai sana sini dik..

lelaki skrg yg btl2 baik mcm ayah kita dah pupus dah..mungkin ada..tp berapa kerat jer..yg tinggal penipu..yg blh berlakon menjadi karektor mcm Adam..tp dia tetap penipu..

bab Ego tu mmg sinonim ngan lelaki..bezanya byk/sikit..
yg byk tu yg mnyusahkan hidup kita..
xpe la..mudah-mudahan kita suma dpt yg terbaik dalam hidup nie..InsyaAllah..:)