sudi nak itot...

^_^ Exchange Link : Tinggalkan Jejak Anda Disini ^_^

Monday, November 29, 2010

Banjir part 1

penyakit malas makin menebal utk update blog nie..bukannya apa..agak sibuk ngan bisnes pekasam..telekung..n aku akan update lagi kat http://dealovagallery.blogspot.com ..
rajin2 lh korang singgah n belilah juga ye..:)

okey.. 2hb November..banjir @ Tmn Mahsuri..1st time weii kena..selama aku dok dkt2 20thn lebih..blh dikatakan suma org xdpt selamatkn apa2..just kereta..like me..blh selamatkan keta tanpa boh mende dlm keta..blh gitu??..punyalah blur sb kami suma xpenah alaminya..
memandangkan kat umah just aku,mak n ayah ja..kebetulan mak n ayah aku nie masak kt dewan sblh tadika utk mangsa banjir len..
ptg dlm kol 6pm..ms tu aku baru smpai umah dari tmpt keja..tgk air dari parit besar tepi umah aku dh melimpah memenuhi kebun..aku gitau parents aku..diorang kata xpe tu..lgpun mmg sebelum tu n hari tu xhujan apa pun..so,aku rileks ja la kt umah..
kol 7pm..air dh nak masuk umah hujung..aku gitau parents aku lg..leh soh aku rileks..ok lh..
kol 8pm..air dah melimpahi jalan..paras buku lali..aku pun tel adik aku kt putrajaya..dia pun kata mcm 2005 ja tu..paras tu ja..tel parents..diorang soh sumbat lubang jamban ngn bilik air ngn pasir dibungkus ngn plastik..done..
kol 9pm..air dah masuk umah weii..aku time tu dah panik..paksa parent aku balik..dok sibuk msk kt mangsa banjir tmpt len..umah sendiri kena banjir..diorang balik..baru bt panik..ayah aku kalut soh ubah tanki ikan keli ngn sepat benua yg kami bela..kat kebun air dah paras peha..
brg2 dlm umah aku ada ubah sikit2..sb kudrat aku takat itu ja..
mak aku kena blk dewan utk sambung msk..blh gitu?..sbnya hrp mak ayah aku nie ketua masak..so,aku ngn ayah aku ubah la apa yg ptt..tv kt luar tu mmg dh agak tinggi dh..sb xlogik lh hujan tak..air nak tinggi kan..aku men longgok ja brg2 atas katil..hope terapung..xkan tenggelam lh..baju amik sikit ja..sb agak kejap jer surut nie..pengumuman kt surau dh dibt..disbkn penempatan pttnya kt sek.darulaman..tp mn sempat..jd,surau lh penempatan tmn kami..kebetulan mak ayah aku ketua masak kt c2..aku n geng2 mak ayah dpt lh tido di dewan n tadika..so,xde lh kena dok beramai2..aku tido kt tadika..tido ngn kucing2..
sebut psl kucing..EN.BOB(arnab) ayah letak atas bangsal..tinggi..CHOT lak ayah dh bawa dulu..aku letak HERO atas katil..tp beliau mcm taw ja air akan naik tinggi..so,taw2 dia dok atas almari..aku ingat nak tido ja kt umah..sb sian kat HERO..setiap jam air makin naik..setiap kali itu la aku menaikkan lagi brg2..trmasuk tv dlm blk parent aku..tv aku tu..huu..mujur jiran aku stayback situ..aku minta dia tlg angkat tv..letak atas katil..hope katil tu terapung..
dlm kol 1am..air dah naik paras dada..mak xbg tgu lagi..siap soh amik baju2 yg mn ok n beg dokumen penting..dh la elektrik diputuskan..mula2 ke bilik mak ayah cari beg tu..pas2 aku men raba ja amik baju..gi bilik aku pun men amik ja..sebelum aku blah..aku amik friskes yg masih selamat..aku letak atas almari..sian HERO..lahap dia makan..aku siap pesan byk kali kat beliau..jgn turun bawah..HERO hanya mengiau..
sgt letey okey redah air..sakit kaki aku..



aku berani bawa hp sb time nie air paras pinggang..

yg ada bendera tu bangsal rumah aku..
nie lorong umah aku

penempatan kami..yg dok nampak tu surau..kami kat dewan/tadika..


p/s - byk yg aku belajar dari bencana nie...


No comments: